Čak i Aleksandar Šapić je napokon potvrdio dugogodišnje tvrdnje Ne davimo Beograd da Bus Plus sistem naplate nije ostvario očekivanja i da ga treba ukinuti. Prava prilika za vraćanje naplate karata u sistem GSP-a bila je u martu prošle godine, kada je istekao ugovor prethodnom operateru. Grad je uprkos našem protivljenju, ipak produžio ovu štetnu praksu. Sada i gradska vlast potvrđuje da je to bila greška, ali da bi se sada raskinuo postojeći ugovor, potrebno je platiti ozbiljne penale.
Pokret Ne davimo Beograd je u martu prošle godine, odnosno pre potpisivanja novog štetnog ugovora, ukazivao da kompanija Kentkart neće doneti poboljšanje naplate karata u gradskom prevozu, što je bilo jasno iz prethodne analize rada Bus plusa. Takođe, istraživanje stavova građana o naplati karata pokazalo je veliki odijum koji beograđani imaju prema Bus plusu koji je dodatno otežavao naplatu. Sve su ovo znali i gradski čelnici kada su doneli štetnu odluku da se ugovor produži.
Ne davimo Beograd je i tada pozivao da grad preuzme postojeći softver i naplatu vrati u sistem GSP-a. Na ovaj način bi se izbegao posrednik, a ostvarena dobit bi se preusmerila u napredniji sistem optimizacije linija javnog prevoza kroz automatsko brojanje putnika i povećanje plata vozača.
“Na žalost, još jednom se pokazalo da naprednjačka vlast nema jasnu strategiju za javni gradski prevoz, već odluke donosi ad hoc, u zavisnosti od interesa privatnih kompanija, a greške na žalost plaćaju svi građani Beograda. Izgubili smo i vreme i novac građana.” – izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Ne davimo Beograd.
Pokret Ne davimo Beograd ukazuje i na to da su cene mesečnih karata preskupe za standard osiromašenih građana, i da je potrebno da se deo naplate usmeri direktno od poslodavaca u gradski budžet za javni prevoz, a da se cene mesečnih karata koje građani plaćaju smanje.
Pročitaj i ovo:
Školski odbori kao odbrana obrazovanja i zakonitog poslovanja škola
Serijsko i masovno obračunavanje sa neposlušnim učiteljima, nastavnicima, profesorima i direktorima škola u Srbiji traje već mesecima - od početka studentskih i građanskih protesta, a naročita eskalacija prati izbor Dejana Vuka Stankovića za ministra “osvete”.
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.