Metro. Da bismo mogli što pre da krenemo u realizaciju ovog ključnog projekta za saobraćaj u Beogradu, držaćemo se postojećeg GUP-a (Generalnog urbanističkog plana). Prva linija, kao što je bila u svim metro planovima pre ove vlasti biće od okretnice Ustaničke kroz Bulevar kralja Aleksandra do Bulevara Mihajla Pupina na ulasku u Zemun i kasnije do Laudonovog šanca gde je planiran depo za prvu liniju metroa. Druga linija koja bi išla jug sever kretala bi od Petlovog Brda (sa depoom u Kijevu) pa preko Vidikovca, Ceraka i Žarkova do Banovog Brda i dalje preko Sajma, Prokopa i Kliničkog centra do Slavije i Trga republike, zatim ispod bulevara Despota Stefana do Pančevačkog mosta i preko Karaburme do Mirjeva.
Moramo da podsetimo građane da nijedna od tri linije koje predlaže trenutna gradska vlast ne prolazi kroz Bulevar Kralja Aleksandra iako je u svim predhodnim metro planovima ovo bila prva linija kao najopterećenija i veza sa najviše srednjih škola i fakulteta. Takođe izgradnjom ove linije desilo bi se ukrštanje sa železničkom stanicom kod Vukovog spomenika i omogućilo masovnije korišćenje javnog prevoza i smanjenje saobraćajnih gužvi.
Izgradnjom metroa stvara se omućnost za rasterećenje saobraćaja sa površine zemlje, smanjenje broja parking mesta, te mogućnost uvođenja novim biciklističkih staza, širih trotoara za pešake i većih površina za ozelenjavanje grada. Ovakvim planiranjem stvorićemo čistiji, zeleniji, ravnopravniji i srećniji grad za sve.
Pročitaj i ovo:
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.
O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?
Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.