Zeleno-levi front je pozvao da se stanična zgrada glavne železničke stanice u Beogradu, koja nema upotrebnu dozvolu, zatvori za građane dok se ne otklone nedostaci i proveri kvalitet izvedenih radova. Kako su istakli članovi ZLF na konferenciji za medije, jedna od razloga zbog kojih zgrada nije dobila upotrebnu dozvolu je što izvedeni radovi nisu u skladu sa građevinskom dozvolom.
Stanična zgrada Prokop nema upotrebnu dozvolu. Rešenje ima šest strana, uz neverovatan broj nedostataka. Sa ovakvim nedostacima ne može da se pusti u rad omanji montažni objekat, a kamoli objekat javne namene“, rekla je Jelena Jerinić, poslanica Zeleno-levog fronta.
Ona je istakla dva ključna nedostatka, navedena u rešenju, zbog kojih stanična zgrada u Prokopu nije dobila upotrebnu dozvolu. Prvi je taj što radovi na zgradi nisu izvedena u skladu sa izdatom građevinskom dozvolom. A drugi je što ne postoji nijedan dokaz da je zgrada prešla tehnički pregled.
„Izveštaj komisije za tehnički pregled izgleda kao da je fabrikovan, jer ne postoji nijedno ime, broj licence, niti je podnet dokaz da postoji ugovor o angažovanju firme koja treba da obavi tehnički pregled. Postoje sumnje da su stvari rađene ne samo aljkavo, nego suprotno zakonu i da postoje elementi prekršajnih i krivičnih dela“, istakla je Jerinić.
Ona dodaje da je upitan kvalitet izvedenih radova i da se ne može se utvrditi po kojim standardima i na koji način je kvalitet kontrolisan.
Jerinić je demantovala predsednika Aleksandra Vučića, koji je govorio o privremenoj dozvoli dok se čeka upotrebna.
„Privremena upotrebna dozvola ne postoji, to može da vidi svako ko otvori Zakon o izgradnji objekata. Može da postoji probni rad, ali ne za objekte ove namene i ne može da traje toliko dugo“, ukazala je Jerinić.
ZLF je pozvao nadležno tužilaštvo da sasluša osobe sa fotografija na dan otvaranja i utvrdi ko je potvrdio da zgrada stanice može da se otvori i da je bezbedna za korišćenje.
Narodna poslanica Natalija Stojmenović je podsetila da je firma koja je dobila javnu nabavku za izgradnju stanice Railway City osnovana samo mesec dana pre raspisivanja tendera, a da je na istoj adresi postojalo još 20 firmi, od kojih us neke bile projektanti, a druge izvođači radova na stanici, što ukazuje na to da je posao bio namešten.
Radomir Lazović, šef poslaničke grupe ZLF je na konferencji za medije ispred Prokopa istakao da mu je žao što se ovim pitanjem bave u atmosferi tragedije koja se desila u Novom Sadu.
„Trebalo je ovim pitanjem da se bavimo mnogo ranije, pre nego što oni ugroze živote građana i tako i shvatite našu zabrinutost za ovaj objekat“, kazao je Lazović i pozvao stručnjake da javno iznesu ukoliko imaju saznanja i za druge objekte.
„Ova zgrada mora da se zatvori, da se uradi vanredni pregled, da se otkolne nedostaci koji su ovde i da se kaže da li su radovi urađeni kako treba, da li su materijalni kvalitetni na način kako je to propisano“, istakao je Lazović.
Pročitaj i ovo:
Đorđević: Studentkinje i studenti daju primer kako i ostali segmenti društva mogu da podnesu žrtvu
Vlast igra istovremeno dvije igre, smirujući i istovremeno raspirujući krizu. Da bi mogli da kažu da je bilo nekih mrvica odgovornosti, a da nekako ispadne da to nema veze sa njima rekla je Đorđević u intervjuu za Monitor.
Skraćivanjem polugodišta Vučić pokušava da se sakrije od nezadovoljnih učenika i prosvetara
Skraćivanjem polugodišta režim Aleksandra Vučića želi da pobegne i sakrije se od protesta i blokada prosvetnih radnika i mladih. Još jednom se pokazalo da Vučiću nije stalo ni do izgubljenih časova i predavanja, ni do položaja prosvetnih radnika kako tvrdi, već samo kako da izbegne nezadovoljstvo ljudi.
Lazović: U Savetu REM-a treba da budu ljudi od integriteta
Poslanik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović je rekao da je Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) bio jedan od ključnih instrumenata za ostvarivanje kontrole medijske slike i propagandu u službi vlasti, te da će boriti da u novom sazivu tog tela budu ljud koji znaju i žele da se bave poslom koji je REM-u zakonski poveren.