Povodom ograđivanja prostora oko Starog savskog mosta i postavljanja građevinske table koja sadrži privremenu građevinsku dozvolu, odnosno pripremnih radnji za rušenje mosta, Zeleno-levi front apeluje da ovaj most treba sačuvati i podseća da se gradska vlast već šest godina oglušuje o zahteve građana i stručne javnosti da se ovaj most ne ruši.

Beogradu fale najmanje dva mosta preko Save i dva preko Dunava, a vlast se odlučuje za rušenje mosta u zoni gde je hronično ogromna gužva u saobraćaju i promoviše privatni transport u odnosu na javni. Takav poduhvat će izazvati nemerljiv kolaps, jer će sav saobraćaj biti preusmeren uglavnom na Brankov most. Takođe, ne postoje procene kako će saobraćaj biti efikasniji sa širim mostom imajući u vidu da se uliva postojeće saobraćajnice kod ekonomskog fakulteta gde je takođe gužva.

“Ovaj plan predstavlja pogrešno i nepotrebno rasipanje novca Beograđana, jer će on povećati gužve, buku i zagađenje. U Beogradu skoro 50% dnevnih putovanja obavi javnim prevozom, a taj vid transporta nema svugde prednost, već je zaglavljen u gužvi sa stotinama hiljada privatnih automobila. Saobraćajna mreža oko Beograda na vodi i na Savskoj padini neće moći da primi saobraćaj koji će privući izgradnja tunela i novog mosta, a ista stvar će se desiti i sa Dunavske strane u Bulevaru Despota Stefana”, kaže Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj ZLF.

“Stari savski most takođe ima i veliki kulturno-istorijski značaj, kao mesto sećanja koje povezuje antifašističku i slobodarsku prošlost Beograda sa novim generacijama”, dodao je Bukvić.

Zeleno-levi front smatra da Stari savski most treba sačuvati, renovirati, dodati mu biciklističko-pešačke staze i ostaviti ga namenjenog isključivo javnom prevozu, pešacima i biciklistima.

Pročitaj i ovo: