Rešenje koje pokret Ne davimo Beograd nudi za Višnjičku ulicu je da se duž razdelnog ostrva produži tramvajska linija iz pravca Ruzveltove ulice i da se ovom najekološkijem i najekonomičijiem vidu javnog prevoza da prednost u sredini saobraćajnice, a ne da se postojeća infrastruktura koja je već neadekvatna, dodatno proširi zarad automobilskog saobraćaja.

U novom poduhvatu favorizovanja automobilskog saobraćaja, gradonačelnik Beograda se dosetio da od razdelnih ostrva “ukrade” prostor, odnosno po jednu saobraćajnu traku, i tako proširi Višnjičku ulicu. Time će se kroz proširene pristupne saobraćajnice sliti još više automobila, koji će se opet zagušiti na gradskim uskim grlima kod Pančevačkog mosta i na Bogosloviji, što će dovesti do saobraćajnog kolapsa.

Umesto rešavanja problema saobraćajnih gužvi, dodavanjem još traka za motorni saobraćaj, neće se rešiti problem saobraćajnih gužvi, već samo uvećati. U saobraćajnoj struci se pojava većeg broja automobila koji dolaze sa širenjem ulica i bulevara naziva “indukovana potražnja” jer je rezultat tog proširivanja kapaciteta saobraćajnice za privatne automobile samo uvećavanje broja onih koji tu saobraćajnicu koriste za automobilski saobraćaj što vodi ka tome da su gužve još veće, kao i buka i zagađenje.

Pored uvođenja tramvaja u po jednoj saobraćajnoj traci, trebalo bi u jutarnjem i popodevnom špicu uvesti žute trake za javni gradski prevoz. Takođe, u Višnjičkoj ulici treba izgraditi biciklističke staze koje bi povezale Višnjicu, i Karaburmu i Mirijevo sa centrom grada.

Na ovaj način, dobili bismo moderan gradski bulevar, sa protočnijim saobraćajem koji je dostupan i alternativnim vidovima prevoza. Pokret Ne davimo Beograd se zalaže za unapređenje javnog prevoza tako da najveći broj Beograđana do željene destinacije može da stigne za najviše 30 minuta, a celokupni plan možete videti na: https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/

Pročitaj i ovo: