Pokret Ne davimo Beograd osuđuje izjave Aleksandra Šapića koji vređa građane lošijeg materijalnog statusa, nazivajući nisku naplatu karata GSP-a sramotnom. Nisu građani krivi što je cena karte za javni prevoz visoka i što nemaju dovoljno novca da je plate. Podsećamo da su cene karata u Beogradu među najvećima u Evropi, kada se uporede sa prosečnom platom građana.
“Građani ne izbegavaju plaćanje karte iz besa, već zato što su osiromašeni i gradonačelnik bi to trebalo da zna, ali je očigledno izgubio kontakt sa realnošću i problemima sugrađana. Pitam se kada se on poslednji put vozio autobusom. S obzirom na primanja koja ima većina građana cena javnog prevoza je jako skupa.” – izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj pokreta Ne davimo Beograd.
Na naplatu karata utiču i činjenice da je ona predata privatnom preduzeću, kao i da su mnoge linije u rukama privatnih prevoznika. Takođe, da se ovim javnim preduzećem upravlja domaćinski, a ne da služi za izvlačenje javnog novca u privatne i partijske džepove, građani bi bili spremniji da plate kartu jer bi znali da ulažu u nešto svoje.
Pokret Ne davimo Beograd predlaže i da se uvede besplatan javni prevoz ugroženim društvenim grupama, srednjoškolcima, studentima i penzionerima.
Naplata karata nije najvažniji problem GSP-a, a kako bi se ovo javno preduzeće vratilo na noge, pokret Ne davimo Beograd predlaže:
Uplatu novca za prevoz direktno od poslodavaca ka gradskom budžetu, namenjeno za funkcionisanje gradskog prevoza
Vraćanje naplate karata i poslova redovnog održavanja vozila GSP-u da bi se postigle uštede
Vraćanje linija GSP-u koje su prethodnih godina predate privatnim prevoznicima
Podizanje nivoa zaštite radnih prava i sigurnosti zaposlenja svih radnika i radnica u sistemu javnog gradskog prevoza, bilo da rade u GSP-u ili kod privatnih prevoznika.
Povećanje broja vozila javnog prevoza na ulicama i veći broj linija koje povezuju periferiju i centar grada
Podsećamo da se vozilima javnog prevoza obavi 50 % putovanja u prestonici, i da je dobar javni prevoz jedan od vidova borbe protiv gradskih gužvi.
Pročitaj i ovo:
Nelegalni radovi kod železničke stanice Novi Beograd, pozivamo na hitno zatvaranje gradilišta
Radovi kod železničke stanice na Novom Beogradu se izvode bez građevinske dozvole i stručnog nadzora, a naručilac tog projekta, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, je zatražilo hitno zatvaranje gradilišta, jer smatra da predstavlja ogroman bezbednosni rizik.
Kultura je nepoželjna u Markovcu – Opština izbacuje kreativce iz Doma kulture
Opštinske vlasti Velike Plane zahtevaju hitno iseljenje Seoskog kulturnog centra u Markovcu iz prostorija Doma kulture, uprkos tome što ga je lokalno udruženje obnovilo i u njemu već pet godina stvara kulturno-umetničke sadržaje za lokalnu zajednicu.
Lazović: Vlast ponovo pokušava da manipuliše procesom za izbor članova Saveta REM
Kopredsednik Zeleno-levog fronta (ZLF) Radomir Lazović ocenio je danas da vlast pokušava ponovo da "manipuliše" procesom za izbor članova Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) i da nekoliko kandidata ne ispunjava zakonske uslove da budu članovi tog tela.