Današnje ispadanje novog turskog tramvaja na Autokomandi, srećom bez povređenih, dokazuje da su upozorenja stručnjaka bila osnovana – nova vozila na staroj i loše održavanoj mreži nisu samo besmislena, već i nebezbedna i opasna. Iako svi saobraćajni projekti gradonačelnika otežavaju život građanima, oni koji se izvode na tramvajskoj mreži su među najpogubnijim po redovno funkcionisanje grada.

Tramvajska mreža u Beogradu nije doživela nijedno jedino unapređenje od početka Šapićevog mandata pre 3 godine, naprotiv, postojeća mreža se sistematski urušava. Nema plana proširenja šinskih koridora, nema investicija u modernizaciju pruga. Međutim, uprkos upozorenjima stručnjaka da je mreža loša, grad je nabavio preskupe nove Bozankaja tramvaje, koji su se odmah pokazali preširokim za postojeće raskrsnice i krivine. Današnji incident u kom je novi tramvaj prilikom probne vožnje iskočio iz šina na Autokomandi i paralizovao saobraćaj na ovoj ključnoj tački, samo je potvrda toga. Nova uglancana vozila u nemanjićko plavoj boji ne mogu da nadomeste zapuštenu infrastrukturu, već na njoj postaju čak i opasna.

Dušan Pavlović, odbornik ZLF u Skupštini grada Beograda kaže: “Šinski sistem nije luksuz, već osnov za efikasan, ekološki prihvatljiv i masovni prevoz u urbanim sredinama. Današnji incident je dobar pokazatelj dugogodišnje nebrige gradske vlasti za razvoj javnog prevoza, koji je kičma održive urbane mobilnosti u svim ozbiljnim metropolama. Nema plana proširenja šinskih koridora, nema ozbiljne investicije u modernizaciju pruga. U trenutku kada se evropski gradovi utrkuju u širenju tramvajske mreže, Aleksandar Šapić i SNS vlast su jedini koji je svesno gase.”

Ove sedmice saznali smo da se planira ukidanje tramvajske linije koja povezuje centralne gradske opštine – čuvene “dvojke”, kao i da se planira zatvaranje Pariske ulice za saobraćaj. Uz to, mesecima unazad, kompletan tramvajski saobraćaj u gradu je preusmeren preko mosta na Adi, jer je gradonačelnik odlučio da sruši Stari savski most. Posledično, pojačan saobraćaj preko tog mosta doveo je do pukotina na trasi. Ali kao što svako ko je izašao iz kuće u Beogradu zna – to nisu jedini saobraćajni izazovi tokom SNS upravljanja gradom. Nisu ni najveći. Nisu čak ni jedini ove sedmice. U ovom trenutku, Beograđani i Beograđanke iz raznih razloga ne mogu normalno da koriste čak 77 linija javnog prevoza. U te razloge spadaju i okupacija Pionirskog parka, tzv. Ćacilenda – zbog kog 28 linija gradskog prevoza ne saobraća uobičajenim trasama,i radovi koji u nekim delovima grada traju mesecima duže od planiranog.

Čim se učini da su Beograđani navikli na nepouzdanost javnog prevoza, Šapić osmisli novu prepreku u saobraćajnim igrama bez granica. Dok se već otvoreni projekti rekonstrukcija prekidaju nezavršeni, novi kreću u realizaciju, potpuno ignorišući i stručna mišljenja i potrebe ljudi. Gradonačelnik i SNS svojom samovoljom kreiraju svakodnevne blokade po celom gradu. Neophodno je, stoga, da se u Beogradu uspostavi uprava koja probleme rešava, umesto da ih kreira i nadograđuje.

Pročitaj i ovo: