Vodovodna i kanalizaciona infrastruktura u Beogradu u pojedinim delovima grada datira još iz vremena Drugog svetskog rata, ne održava se i ne obnavlja, a kada se to i uradi, uglavnom se radovi izvode parcijalno i neplanski.

Istovremeno, te mreže godinama ostaju istog kapaciteta, dok se podjednako u centru grada kao i na periferiji, što nelegalno što zakonito, besomučno i megalomanski gradi, smatraju sagovornici Danasa.

Takvo preopterećenje uglavnom dotrajale vodovodne instalacije ne mogu da izdrže, zbog čega i ne čude česte havarije i pucanja cevi, poput one koja se dogodila juče u tri sata izjutra ispred Beograđanke, u Ulici kralja Milana.

Zbog pucanja vodovodne cevi voda koja je kuljala ulicom nije mogla da se zaustavi satima, u asfaltu se otvorila ogromna rupa u koju je čak upao gradski autobus sa linije 31, a stanari zgrada u okolnim ulicama ostali su bez vode do kasno popodne, dok kvar nije saniran, a asfalt privremeno prikrpljen.

– Problemi dotrajale vodovodne i kanalizacione infrastrukture u gradu pogađaju sve nas, neplanirano i ponekad – fatalno. Postoji malo podataka o ovoj infrastrukturi. Ukoliko postoji vodovodna i kanalizaciona mreža, često nisu poznate njene osnovne karakteristike ili tačne trase. Većina mreže je dotrajala, što je glavni razlog pucanja. Rekonstrukcije bi trebalo da se obavljaju planski i sistematski, a baza podataka mora biti ažurirana i tačna kako bi u svakom momentu moglo da se prati stanje ove podzemne, gradske infrastrukture, kaže za Danas Anđela Ruvidić iz Inicijative Ne davimo Beograd.

Taj nedostatak planova i nepoznavanje šta se ispod asfalta nalazi, poslednji put su odlično bili vidljivi pre dve godine, tokom velike rekonstrukcije poteza od Vukovog spomenika do Kalemegdana.

Iako su se nadležni tada upinjali da objasne da pucanje cevi koje se dogodilo dok je rekonstruisana Ulica kraljice Marije, nije posledica oštećenja i greške radnika, velika je verovatnoća da se upravo to dogodilo.

Tada je probijen magistralni vod na uglu sa Karnegijevom ulicom, a bujica je kuljala satima, slivala se ka nižim ulicama poput Cvijićeve, Bulevara Despota Stefana, Starine Novaka, Dalmatinske, Stanoja Glavaša.

Osim saobraćaja u tom delu grada bio je otežan prolaz i pešacima zbog velike količine vode i mulja, koji su se na ulicama zadržali još koji dan. Građani čitavog tog kraja nisu imali vodu duže od 24 sata.

Stručnjaci su tada pretpostavili da je probijanje te cevi dovelo do poremećaja u celom sistemu magistralnog vodovoda, pa su narednih dana cevi nastavile da pucaju na istom potezu.

Tako je, samo par dana kasnije pukla je i cev ispred Zoološkog vrta na Kalemegdanu, na uglu Cara Dušana i Tadeuša Košćuška, gde je voda poput gejzira kuljala iz pukotine u asfaltu.

Inače, Ulica kralja Milana poslednji put rekonstruisana je poslednji put 2002, kada je i izmenjena kompletna podzemna instalacija.

Popravka asfalta se nastavlja danas

Zbog pucanja cevi, saobraćaj je juče bio obustavljen u oba smera, od Resavske do Londona, dok su pojedine linije gradskog prevoza bile preusmerene na druge trase, a pojedine skraćene. Bez vode, koja je bila isključena, juče su gotovo čitavog dana bili potrošači u Ulici kralja Milana, od Svetozara Markovića do Dragoslava Jovanovića, na Terazijama, od Dragoslava Jovanovića do Prizrenske, u Dečanskoj i na Trgu Nikole Pašića, dok je u okolnim ulicama bio umanjen pritisak vode. Kako su juče objasnili radnici na mestu havarije, danas bi trebalo da budu nastavljeni radovi na popravci asfalta.

Originalni naslov: Dotrajala vodovodna mreža nejaka za besomučnu gradnju

Izvor: https://www.danas.rs/drustvo/dotrajala-vodovodna-mreza-nejaka-za-besomucnu-gradnju

Pročitaj i ovo:

  • bgmetro

Metro ZA potrebe građana, a ne profit tajkuna

Pokret Ne davimo Beograd uputiće primedbe na Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu koji je na javnom uvidu. Naime, predloženi plan za metro nije u interesu građana, već isključivo tajkuna koji su zainteresovani za gradnju na livadama koje povezuje izabrana trasa. Ukoliko se već odustalo od višedecenijskog plana za prvu liniju metroa, ne sme se propustiti prilika da metro poveže najgušće naseljene oblasti grada i tako smanji gužve i ubrza kretanje kroz grad. To prema postojećem planu nije slučaj.

Nova podrška javnih ličnosti “Povelji za dobar grad” pokreta Ne davimo Beograd

Nova grupa javnih ličnosti i nezavisnih intelektualaca podržala je “Povelju za dobar grad”, pokreta Ne davimo Beograd. Podršci planu, kako da Beograd postane dobar grad za sve njegove građane, pridružili su se muzičari Branko Golubović Golub, pevač grupe Goblini i Nebojša Despotović iz benda Duboka Ilegala, zatim profesorka Srbijanka Turajlić, društveni aktivista Gordan Paunović, psihoterapeutkinja Aurelija Đan, sociološkinja Jana Šarić, aktivistkinja za ženska prava Maša Elezović i IT stručnjak Ivan Milošević. Podršku povelji dali su i pesnik Stevan Tatalović, književna prevoditeljka, novinarka i spisateljica Mirjana Ognjanović i antropološkinja Irena Molnar.