U poslednjem poduhvatu favorizovanja automobilskog saobraćaja, na uštb svih drugih rešenja kojima bi se smanjile saobraćajne gužve i poboljšao kvalitet života u Beogradu, gradonačelnik Beograda je odlučio da se proširi Bulevar Zorana Đinđića uzimanjem prostora od razdelnog zelenog ostrva, čime će ovaj bulevar dobiti tri, umesto dve saobraćajne trake po smeru.
Uprkos tome što Bulevar Zorana Đinđića nije prometan i kroz njega prolaze dve linije gradskog saobraćaja, rešenja poput novog mosta preko Save, kao i tunela u njegovom nastavku se ne razmatraju, a građevinske mašine su tokom vikenda krenule u uništavanje zelenog ostrva i širenje bulevara za privatne automobile.
“Umesto ozbiljnog rešavanja problema saobraćajnih gužvi, kroz poboljšanje javnog prevoza, širenje šinskih sistema, kao i promocijom alternativnih vidova održive mobilnosti i pešačenja, vlast SNS-a i SPS-a kontinuirano donosi odluke štetne po građanke i građane Beograda. Bulevar Zorana Đinđića je jedan u nizu primera gde dodavanje još traka za motorni saobraćaj neće rešiti problem saobraćajnih gužvi, već uvećati broj automobila u ovom delu Beograda”, kaže Dobrica Veselinović, gradski odbornik.
“U saobraćajnoj struci se pojava većeg broja automobila koji dolaze sa širenjem ulica i bulevara naziva “indukovana potražnja”, jer je rezultat tog proširivanja kapaciteta saobraćajnice za privatne automobile samo uvećavanje broja onih koji tu saobraćajnicu koriste za automobilski saobraćaj, što vodi ka tome da su gužve još veće, kao i buka i zagađenje, dok je bezbednost manja”, navodi Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd.
“Na ovo treba dodati i efekat toplotnih ostrva, kao i uticaj preteranog zagrevanja grada tokom letnjih meseci, jer upravo zbog preteranog asfaltiranja imamo negativan efekat ne termalni komfor građana”, dodaje Bukvić.
Plan Zeleno-levog fronta / Ne davimo Beograd “Od kuće do posla za 30 minuta” predviđa optimizaciju javnog prevoza kroz širenje mreže žutih traka za javni gradski prevoz, kako bi najveći broj Beograđana do željene destinacije mogao da stigne za najviše 30 minuta.
Celokupni plan možete videti na: nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/
Pročitaj i ovo:
Stojmenović (ZLF): Lojalnost bandi održava se žmurenjem režima na njihova krivična dela
Poslanica Zeleno-levog fronta (ZLF) Natalija Stojmenović izjavila je danas da ne veruje da Srpska napredna stranka (SNS) i predsednik Srbije Aleksandar Vučić imaju dvadesetak hiljada "lojalista", kako je on to ranije tvrdio, navodeći da se među onima koje SNS "vrti po različitim lokacijama" viđa 1.000 ili manje istih ljudi.
Novi predlog Zakona o dobrobiti životinja ugrožava njihovu zaštitu
Povodom radne verzije nacrta Zakona o dobrobiti životinja Srbije koja je objavljena na sajtu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede dana 8. avgusta 2025. godine, naš stav je da radnu verziju treba vratiti na značajnu izmenu i doradu u zakonskim okvirima.
Hitno razmontirati sistem režimske policije koja štiti batinaše, a bije građane. Vidimo se na ulicama!
Neredi i nasilje koje su po celoj Srbiji prošle noći izazvali naprednjački batinaši i kriminalci, uz saučesništvo policije, deo su planirane i organizovane akcije za zastrašivanje građana. Nisu nikoga uplašili, već su još jednom pokazali da su u borbi za očuvanje na vlasti spremni da gaze i preko zakona i preko ljudskih života.