U poslednjem poduhvatu favorizovanja automobilskog saobraćaja, na uštb svih drugih rešenja kojima bi se smanjile saobraćajne gužve i poboljšao kvalitet života u Beogradu, gradonačelnik Beograda je odlučio da se proširi Bulevar Zorana Đinđića uzimanjem prostora od razdelnog zelenog ostrva, čime će ovaj bulevar dobiti tri, umesto dve saobraćajne trake po smeru.
Uprkos tome što Bulevar Zorana Đinđića nije prometan i kroz njega prolaze dve linije gradskog saobraćaja, rešenja poput novog mosta preko Save, kao i tunela u njegovom nastavku se ne razmatraju, a građevinske mašine su tokom vikenda krenule u uništavanje zelenog ostrva i širenje bulevara za privatne automobile.
“Umesto ozbiljnog rešavanja problema saobraćajnih gužvi, kroz poboljšanje javnog prevoza, širenje šinskih sistema, kao i promocijom alternativnih vidova održive mobilnosti i pešačenja, vlast SNS-a i SPS-a kontinuirano donosi odluke štetne po građanke i građane Beograda. Bulevar Zorana Đinđića je jedan u nizu primera gde dodavanje još traka za motorni saobraćaj neće rešiti problem saobraćajnih gužvi, već uvećati broj automobila u ovom delu Beograda”, kaže Dobrica Veselinović, gradski odbornik.
“U saobraćajnoj struci se pojava većeg broja automobila koji dolaze sa širenjem ulica i bulevara naziva “indukovana potražnja”, jer je rezultat tog proširivanja kapaciteta saobraćajnice za privatne automobile samo uvećavanje broja onih koji tu saobraćajnicu koriste za automobilski saobraćaj, što vodi ka tome da su gužve još veće, kao i buka i zagađenje, dok je bezbednost manja”, navodi Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd.
“Na ovo treba dodati i efekat toplotnih ostrva, kao i uticaj preteranog zagrevanja grada tokom letnjih meseci, jer upravo zbog preteranog asfaltiranja imamo negativan efekat ne termalni komfor građana”, dodaje Bukvić.
Plan Zeleno-levog fronta / Ne davimo Beograd “Od kuće do posla za 30 minuta” predviđa optimizaciju javnog prevoza kroz širenje mreže žutih traka za javni gradski prevoz, kako bi najveći broj Beograđana do željene destinacije mogao da stigne za najviše 30 minuta.
Celokupni plan možete videti na: nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/
Pročitaj i ovo:
Lazović: U EU smo i političke neistomišljenike upozorili da je Vučić ubica demokratije u Srbiji
Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović izjavio je da iz Evrope stižu lepe vesti u vezi sa Srbijom, navodeći da se o prestanku pružanja dalje podrške režimu Aleksandra Vučića sada govori i među evropskim konzervativcima, koji su do sada bili politički kišobran Vučiću, ali i u vezi sa litijumom i zaustavljanjem tih projekata.
ZLF i PSG: Nikodijević ima rok od 15 dana da pokrene inicijativu o razrešenju Šapića
Šefica odborničke grupe Zeleno-levog fronta i Pokreta slobodnih građana u Skupštini Beograda Natalija Stojmenović izjavila je da predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević ima rok od 15 dana da pokrene inicijativu i zakaže sednicu o razrešenju gradonačelnika Aleksandra Šapića.
Biljana Đorđević u Strazburu: Tražimo političku podršku Evrope da se raspišu izbori i pokrene mirna tranzicija vlasti
Biljana Đorđević iz Zeleno-levog fronta govorila je na zajedničkoj panel diskusiji predstavnika srpske opozicije u Evropskom parlamentu u Strazburu, na hitan zahtev evroposlanika da se čuje istina o strahovitoj krizi i represiji u Vučićevoj Srbiji.