Železnička stanica u Novom Sadu nije jedini koruptivni projekat Srpske napredne stranke bez upotrebne dozvole. Početkom oktobra ove godine odbačen je zahtev za izdavanje građevinske dozvole za staničnu zgradu na Prokopu, zbog neverovatnog broja ozbiljnih nedostataka. Stanična zgrada koštala je 15 miliona evra i puštena je u rad 20. oktobra, iako su svi tamo prisutni, uključujući i Aleksandra Vučića, znali da nema upotrebnu dozvolu.

Od svih navedenih nedostataka, ključna su dva. Prvo, niko od uključenih i odgovornih na projektu nije dao izjavu da je objekat uopšte završen u konstruktivnom smislu, a niko nije potvrdio ni da je objekat izveden na način na koji je projektovan. Ne postoji dokaz da su ni investitor, ni nadzor, ni izvođač radova potpisali izjavu koja bi to potvrdila. Apsurdno je i to što nije navedeno ni kada su imenovani članovi komisije za tehnički pregled, niti njihova imena, niti lične licence. Dakle, ne postoji ni jedna potvrda da su izvedeni radovi u skladu sa onim što je projektovano.

Drugo, upitan je kvalitet radova jer se ne može utvrditi po kojim standardima i na koji način je kontrolisan kvalitet izvođenja radova i ugrađenog materijala. Ovim je direktno ugrožena bezbednost, jer niko nije potvrdio da je objekat konstruktivno kompletiran, a radi se o objektu za javnu upotrebu, sa mogućim nedostacima u konstrukciji.

To znači da puštanje u rad ovog objekta nije smelo da se dogodi, jer nema osnova da se pretpostavi da je objekat bezbedan za upotrebu. Zbog ovakvih nedostataka ne bi smeo da bude pušten u rad ni omanji kiosk, a kamoli javni objekat koji dnevno koriste hiljade ljudi. Pitanje je ko je dao nalog da se stanična zgrada pusti u upotrebu i ko će biti odgovoran u slučaju nesreće. ZLF poziva tužilaštvo da krene sa saslušanjima onih koji su se 20. oktobra prošle godine fotografisali na otvaranju zgrade na Prokopu.

Postavlja se pitanje – Koliko još koruptivnih projekata Srpske napredne stranke i njihovih partnera nam visi nad glavama?

Zeleno-levi front će povodom činjenice da je Prokop bezbednosni rizik za građane i da nema upotrebnu dozvolu, u petak 8. novembra u 10 časova, na stanici Prokop, održati konferenciju za medije, na kojoj će se obratiti poslanici ZLF.

Pozivamo sve stručnjake iz oblasti arhitekture i građevinarstva koji imaju saznanja o ovakvim nezakonitostima da javno istupe i iznesu dokaze koji mogu da dovedu do krivične odgovornosti korumpirane elite na vlasti.

Pogledaj Rešenje o odbacivanju zahteva za izdavanje građevinske dozvole za staničnu zgradu na Prokopu.

Pročitaj i ovo:

Zdravko Janković: Brodovi-hoteli umesto uklonjenih splavova na Savi?

Lice starog Beograda polako, ali sigurno nestaje. Sa projektom Beograd na vodi korenito se promenio izgled grada na obalama i nastavlja da se menja. Proteklog vikenda raspisan je tender za čišćenje leve obale Save, od ušća do Gazele. Na tom prostoru trebalo bi da se izgradi međunarodno putničko pristanište za brodove hotele za izložbu EXPO.

Vlast najavljuje najveći udar na državne univerzitete do sada

Zeleno-levi front upozorava na opasne namere predsednika republike i Srpske napredne stranke da kažnjavanjem državnih univerziteta uništi visoko obrazovanje u Srbiji, koje je više od dva veka jedan od najvažnijih stubova moderne srpske državnosti, čak i pre nego što je moderna srpska država postojala.