ЈАВНА ПРЕДУЗЕЋА
Јавна предузећа обављају важне послове од којих у великој мери зависи квалитет и приступачност живота у граду. Функционисање јавних предузећа у Београду оптерећено је многим проблемима. Са једне стране, она су плен владајућих партија које их злоупотребљавају за своје финансирање и запошљавање послушника. Тиме се паралише рад самих предузећа и драстично умањује квалитет услуга које пружају. Са друге стране, лоше функционисање јавних предузећа користи као изговор за њихову приватизацију или склапање јавно-приватних партнерстава, чиме се њихове услуге гурају све даље од контроле грађана којима су неопходне. Послове од јавног интереса не могу обављати они који се руководе искључиво профитом, било за себе, или за своју партију. Зато ћемо зауставити даље пропадање и приватизацију јавних предузећа и реформисати их тако да савесно раде послове због којих су основана.
Један контакт у управи. Грађанке и грађани у контакту са градском управом, било да су институције, јавна предузећа или инспекције, често наилазе на одговор „нисмо надлежни” и остају без одговора ко јесте надлежан. Одговорност управе је да нађе ко је надлежан. Зато ћемо обезбедити да се једним контактом са управом може доћи до надлежних за решавање проблема, притужби и предмета.
Радници потребни грађанима, а не партијама. Извршићемо ревизију систематизације радних места у свим јавним предузећима, у сарадњи са синдикатима, и омогућити ангажовање и радноправну заштиту извршилаца са потребним квалификацијама. Избегаваћемо праксу ангажовања приватних компанија за послове које могу да обављају запослени у јавним предузећима.
Демократизоваћемо управљање јавним предузећима. Новим партиципативним моделима управљања спречићемо да се комунална предузећа упропаштавају. Поред стручњака из области рада предузећа, о политици предузећа ће се питати и крајњи корисници, удружења грађана и репрезентативни синдикати који имају искуство и знају шта је у интересу доброг пословања наших градских предузећа.
Вредновање јавних предузећа. Увешћемо континуирано изјашњавање грађанки и грађана (најмање једном годишње) о квалитету услуга јавних предузећа. Вредновање ће бити организовано на једноставан начин, доступан свима који су заинтересовани, и оглашено тако да сви заинтересовани имају информацију о његовом одржавању. Уколико већина грађана не буде задовољна услугама, преиспитаћемо рад јавног предузећа и отклонити проблеме.
Пуна јавност рада. Грађани и грађанке ће имати право да присуствују свим седницама органа и тела јавних предузећа, уз обавезу предузећа да обезбеди техничке услове за присуство јавности (прикладан простор, места за седење и сл.).
Грејање по утрошку. Сваки корисник топлотне енергије закључиће појединачни уговор са топланом. Омогућићемо наплату по утрошку, најаву промене цене 30 дана пре ступања на снагу, право корисника да раскине уговор са топланом, бесплатно очитавање мерача потрошње, издавање рачуна и наплату.