Pokret Ne davimo Beograd podržava protest vozača GSP Beograd koji će biti održan u sredu 1. decembra ispred direkcije ovog javnog komunalnog preduzeća na Dorćolu. Vozači GSP-a protestuju zbog niskih primanja, nezakonitog smanjenja naknada za topli obrok i uvođenja šestog radnog dana. Protest je organizuje sindikat vozača GSP Beograd “Evro vozač”.

Pokret Ne davimo Beograd smatra da je Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd uništeno politikama i odlukama sadašnje vlasti. Problemi kao što su dotrajala i nebezbedna vozila, ali i nedostatak vozača se godinama ne rešavaju. U trenutku dok na tržištu postoji velika potražnja za profesionalnim vozačima, što ubrzava odlazak vozača iz GSP Beograd, zaposleni su prinuđeni da protestuju kako bi dobili bolji kolektivni ugovor i veća primanja. 

“Umesto da gradska vlast uradi sve da postojeće vozače zadrži, ovakvim postupanjem oni pokazuju da im uopšte nije stalo do gradskog prevoza. Kome nije stalo do gradskog prevoza, nije mu stalo ni do građana Beograda, jer velika većina Beograđana koristi gradski prevoz svakodnevno kao primarni vid prevoza” – izajvio je Aleksa Petković koordinator socioekonomske grupe pokreta Ne Davimo Beograd.

Trenutna gradska vlast je za vreme svog mandata imala dovoljno vremena da reši ovaj problem ili da bar krene u njegovo rešavanje. Takođe, imala  je imala priliku da vrati naplatu karata u GSP Beograd, što je i bilo jedno od predizbornih obećanja. Vlast je mogla da vrati neke od linija koje sada voze privatnici u GSP Beograd. Vlast je mogla da zaustavi štetnu praksu javno-privatnih partnerstava, poput najavljene koncesije za izgradnju stanica za točenje komprimovanog prirodnog gasa.

Vlast je mogla da uradi mnogo toga, ali ništa nije uradila. Umesto toga, dobili smo zaduženje od više milijardi evra za neefikasan metro koji favorizuje tajkunske projekte, što niti će rešiti saobraćajne probleme Beograđana, niti će rešiti postojeće probleme u GSP Beograd. Ako znamo da je završetak prve linije metroa, koja nije projektovana prema potrebama građana, najavljen za 2028. godinu, postavlja se pitanje kako će se građani Beograda kretati po gradu dok metro ne bude gotov? Hoće li imati ko da nas vozi? Jedno je sigurno, sa neefikasnim javnim prevozom Beograd i Beograđane neminovno čeka saobraćajni kolaps, jer svaki prelazak korisnika  javnog prevoza na privatni automobil doprinosi još većim gužvama, buci i zagađenju. A račun plaćamo svi, ili svojim zdravljem, ili vremenom koje provedemo zarobljeni u gužvama.

Pročitaj i ovo:

Privatizacija Savskog nasipa i nebriga o njemu: Koliko im se može?

Videli smo iz prošlog teksta o širokom asortimanu đubreta koje gratis dobijete uz pogled na Savu, da je situacija i bukvalno takva. Prema oprobanoj recepturi vlasti dobili smo: smeće umesto prirode, nasilje, buku i najniže oblike zabave po splavovima umesto kulture i neograničeni promet motornih vozila umesto rekreacije.

POLJOPRIVREDNICI OPREZ: VLAST KORISTI OPROBANE METODE MANIPULACIJE

Aleksandar Vučić i Ana Brnabić su majstori manipilacije i vrhunski stručnjaci kada je u pitanju sejanje podela među nezadovoljnim ljudima, izjavio je Robert Kozma, narodni poslanik Zeleno-levog kluba, Ne davimo Beograd povodom nastavka pregovora poljoprivrednika i Vlade. Kozma je uputio podršku poljoprivrednicima i pozvao ih da budu izuzetno oprezni kada razgovaraju sa predstavnicima vlasti.