Odluka gradske vlasti o ukidanju trolejbusa, ponovo pokazuje katastrofalno neznanje gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji odluke očigledno donosi prema sopstvenom nahođenju i bez konsultacije sa strukom.

“Nema smisla ukidati postojeći trolejbuski podsistem koji već funkcioniše i menjati ga novim,  sa električnim autobusima, jer su troškovi ukidanja i uvođenja novog sistema veći,  a učinak isti”, kaže Zoran Bukvić, koordinator ZLF programske grupe za saobraćaj.

“Da je tačno da trolejbusi koče razvoj grada, odavno bi ih  ukinuli Rim, Cirih, Atina, Kijev, Prag, Salcburg, Milano i mnogi drugi gradovi u Evropi, i uveli električne autobuse”, dodao je Bukvić.

Trolejbusi su idealni za brdovite gradove kao što je Beograd i bolje funkcionišu na uzbrdicama za razliku od električnih autobusa, posebno u zimskim uslovima. Takođe, trolejbusi ne moraju da se dopunjuju za razliku od električnih autobusa, što omogućava bolji obrt vozila na liniji i povećava fleksibilnost ovog vida javnog prevoza u kontekstu održavanja reda vožnje. Obzirom da već posedujemo električnu mrežu.

Zeleno-levi front smatra da  je potrebno da se nabave novi trolejbusi sa baterijom, odnosno  autonomijom kretanja, koji bi imali fleksibilnost električnog autobusa da mogu da se kreću bez električne mreže u slučaju potrebe, ali i održivost trolejbusa, jer je potrebno manje toksičnih minerala odnosno litijuma za baterije, što ih čini i ekološkijim i energetski efikasnijim.

Pročitaj i ovo:

Grubački: Pokušaj samospaljivanja je krik protiv političke represije

„Doveli ste čoveka u situaciju da se zapali jer mu je jedini greh bio što je vozio studente na protest. Vlast koja se boji svojih građana, vlast koja hapsi decu, buši gume i oduzima tablice, to više nije vlast. To je aparat sile i osvete“, izjavio je Branislav Guta Grubački, osnivač pokreta Novi Optimizam i pokrajinski poslanik Zeleno-levog fronta u Skupštini AP Vojvodine.