U toku Evropskog prvenstva u fudbalu, utakmice reprezentacije Srbije pratilo je oko 2,5 miliona gledalaca, ali su i sve druge utakmice bile izuzetno praćene i imale milionski auditorijum. Procene stručnjaka su da je u proseku oko 11% maloletnika pratilo prvenstvo, odnosno da je utakmice reprezentacije Srbije pratilo oko 260 hiljada maloletnih lica, a druge utakmice preko 100 hiljada svaku. Ovo znači da je, preko direktnih prenosa RTS-a, stotine hiljada maloletnika bilo izloženo bujici reklama za kladionice i kockarnice koje su dominirale prenosima RTS-a. U reklamnim blokovima na Evropskom prvenstvu u fudbalu, skoro svaka druga reklama je bila za igre na sreću.
Prenosi Evropskog prvenstva u fudbalu su samo primer za to kako je naše društvo izloženo ogromnom broju reklama za kockarnice. One dominiraju javnim prostorom na ulicama i trgovima. Obraćaju nam se sa bilborda, sa TV ekrana, sa nacionalnih frekvencija, iz novina, sa sajtova. Kockarnice i kladionice praktično su preuzele u potpunosti svet sporta, sponzorišu čitava nacionalna prvenstva, klubove, reprezentacije i velika svetska ili evropska prvenstva, pa čak i našu olimpijsku reprezentaciju! Sledeća na redu biće Olimpijada i sve govori da će to biti još jedan poligon za oglašavanje kockarnica.
Srbija ima jedan od najliberalnijih zakona o oglašavanju igara na sreću koji ne ograničava reklamiranje, osim maloletnicima. Očigledno je da čak ni maloletnici nisu zaštićeni od ovih reklama. Osim zatrpavanja najatraktivnijih sportskih programa svojim porukama, maloletničkoj populaciji se obraćaju preko donacija sportskih terena osnovnim i srednjim školama na kojima opet dominiraju reklame kladionica.
Naučne studije pokazuju da postoji direktna veza između reklamiranja i raprostranjenosti bolesti zavisnosti od kocke. Što se kockarnice više reklamiraju, to je više patoloških kockara. Posebno su osetljivi mladi i siromašni, što dodatno povećava štetnost po društvo. Prema procenama, više od 300 hiljada građana Srbije ima problem sa zavisnošću od kocke.
Zeleno-levi front je podneo Narodnoj skupštini predlog izmena zakona kako bi se reklamiranje kockarnica u potpunosti zabranilo. Na sličan način na koji je reklamiranje duvanskih proizvoda ili alkohola zabranjeno.
Pročitaj i ovo:
ZLF: Napad “Belih” na aktivistu koji je sa grupom građana sprečavao bušenje i ugrožavanje Savskog nasipa
Zeleno-levi front upozorava javnost ogoljeno nasilje koje prati pokušaj Elektrodistrubucije Beograd da postavi kabl namenjen za električnu energiju za potrebe nelegalnih splavova na Savskom keju kod bloka 45. Građani koji danima pružaju otpor ovim radovima i lično brane nasip od bušenja, jutros su iskusili brutalnu silu parapolicijske komunalne brigade - “Belih”.
ZLF Subotica: Gradska kuća – simbol nebrige ili potencijalna opasnost?
Na današnji dan navršava se tačno devet meseci od tragedije u Novom Sadu kada je pad nadstrešnice usmrtio građane. Tim povodom odbornik Zeleno-levog fronta u Skupštini grada Subotice, Luka Vučinac, upozorio je na sličnu opasnost koja, kako navodi, svakodnevno vreba i prolaznike u centru Subotice – od Gradske kuće.
ZLF i PSG: Zajedničko saopštenje na 30. godišnjicu stradanja u Oluji
Delegacije Pokreta slobodnih građana i Zeleno-levog fronta prisustvovale su danas komemoraciji povodom 30 godina od operacije „Oluja“, održanoj u selu Donji Žirovac, u opštini Dvor na Uni. Na ovom mestu su u avgustu 1995. godine ubijeni civili iz izbegličke kolone, među kojima je bilo i dece.