Privremenom obustavom saobraćaja na međunarodnoj železničkoj liniji Beograd – Bar, Beograd je izgubio svako železničku poveznicu sa drugim državama Balkana.
Ne davimo Beograd ukazuje da na to da se uporedo sa uništavanjem međunarodne železnice, dešava se i devastacija lokalne železnice u Srbiji. Dok se Srpska napredna stranka hvali ulaganjem u železnicu i renoviranjem 75 kilometara pruge između Beograda i Novog Sada, situacija sa železnicama je sve gora.
Podsećamo da su vozovi nekada išli iz Beograda do Beča, Praga, Ljubljane, Sarajeva, Zagreba, Budimpešte, Temišvara, Istanbula, Sofije, Soluna, Skopja i drugih evropskih gradova. Danas, zahvaljujući lošem upravljanju i nesposobnosti vladajuće stranke, Beograd nema železničku vezu sa regionom. Sa druge strane, jedina trenutno aktivna međunarodna železnička linija u Srbiji povezuje Dimitrovgrad i Sofiju, i saobraća jednom dnevno.
„U Zapadnoj Evropi, brzi vozovi su efikasniji vid transporta od aviona, kada se uzmu u obzir relacije do 400 km”, kaže Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Ne davimo Beograd. „Kombinacijom brzih vozova i parkirališta po obodu grada, kao i intermodalnom integracijom vozova sa gradskim javnim prevozom i sistemima javnih bicikala, može se parirati privatnom automobilu kao dominantnom vidu transporta za duže relacije između gradova. Vozovi su udobniji za putovanje, u njima možete čitati i raditi, što je u autobusima i automobilima teže zamisliti zbog buke i vibracija”, dodao je Bukvić.
Železnica je ekološki najodrživiji način transporta, a uz ulaganja može da postane i najbrži. Umesto da se razvija regionalna povezanost i mobilnost ljudi i robe, Srbija se sve više izoluje od najbližih suseda. Kako bi se izgradio ovakav regionalni sistem železnice potrebna je saradnja i otvaranje, umesto izolovanja.
Pokret Ne davimo Beograd ima plan za revitalizaciju i razvoj regionalnog sistema železnice kojim bi se povezali svi regionalni centri, a lokalnom železnicom bi ti centri bili povezani sa manjim mestima.
Pročitaj i ovo:
Otvaranjem nezavršene deonice auto-puta do Požege, Vučić i poslušnici svesno ugrožavaju bezbednost građana
Zeleno-levi front upozorava javnost na izuzetno opasnu pozadinu današnjeg svečanog otvaranja deonice auto-puta Pakovraće - Požega, jer se radi o svesnom ugrožavanju bezbednosti građana. Nova deonica auto-puta, koju je Aleksandar Vučić sa svojom svitom nestručih partijskih ministara - klimača glavom, otvorio jutros je - nezavršena.
Radomir Lazović pozvao na sastanak studenata, civilnog društva i političkih stranaka: Pritisak na studentima je velik
Radomir Lazović, narodni poslanik i kopredsednik Zeleno-levog fronta, kaže da ova stranka poziva sve građane da se pridruže lokalnim blokadama koje se dešavaju u njihovim krajevima, ali poziva i na koordinaciju studenata, organizacija civilnog društva i političkih partija.
Grubački: Pokušaj samospaljivanja je krik protiv političke represije
„Doveli ste čoveka u situaciju da se zapali jer mu je jedini greh bio što je vozio studente na protest. Vlast koja se boji svojih građana, vlast koja hapsi decu, buši gume i oduzima tablice, to više nije vlast. To je aparat sile i osvete“, izjavio je Branislav Guta Grubački, osnivač pokreta Novi Optimizam i pokrajinski poslanik Zeleno-levog fronta u Skupštini AP Vojvodine.