Zeleno-levi front se protivi uklanjanju Starog savskog mosta i podržava inicijative koje se bore za to da most ostane na mestu na kome je. ZLF uz udruženje Ulice za bicikliste, smatra da  Stari savski most treba da bude namenjen pešacima, bicikllistima, javnom prevozu i taksi vozilima.

Podaci jasno pokazuju da je ovaj most neophodan za lakše kretanje gradom, pogotovo za sugrađane koji koriste javni prevoz. Preko njega u jednom smeru dnevno pređe oko 25.000 građana, što je oko 18% putovanja preko savskih mostova. Više od polovine građana koji dnevno pređu ovaj most to rade u javnom prevozu, dok je udeo privatnih vozila u dnevnom saobraćaju tek oko 5% od ukupnog broja prelazaka. Pored poslednjih saobraćajnih inovacija Šapića, koje doprinose većem zagušenju saobraćaja, uklanjati most koji povezuje centralne gradske zone sa dve strane reke je put u celodnevni saobraćajni kolaps u gradu.

Rušenje mosta prvenstveno ide na štetu desetina hiljada građana koji ovaj most svakodnevno prelaze. Osim toga što će ovaj projekat građani preplatiti, od njega će dobiti samo još veće gužve i teže svakodnevno kretanje kroz grad. Očigledno je da Šapić odluke donosi po sopstvenom nahođenju i bez konsultovanja struke.

Nedavni gradonačelnikovi gafovi sa semaforima na kružnom toku pokazuju da Šapić i ljudi oko njega ne razumeju kompleksnost saobraćajnog sistema i da će rušenje mosta, bez da su mu obezbedili altnernativu, biti kazna za naše sugrađane, kako one koji se voze automobilima, tako i one u javnom prevozu..

Zašto je projekat Mali metro i rušenje Starog savskog mosta  pogrešan projekat za Beograd?

  1. Umesto najjeftinieg i najodrživijeg rešenja, da Stari savski most ostane gde je, da se renovira, prošire mu se trotoari i nameni pešacima, biciklistima i javnom prevozu, građanima se nudi najmanje 10 puta skuplje rešenje, koje Beogradu u perspektivi donosi samo još veće gužve, jer će više ljudi dolaziti automobilima ka centru grada. U centralnu gradsku zonu me treba da se dovodi tranzitni saobraćaj (a pogotovo ne motorni), kome centar grada nije cilj. Cilj je da u centar građani dolaze pre svega javnim prevozom (metro, prigradska železnica, tramvaj, autobus), zatim  biciklom ili peške, pa tek onda privatnim autom.
  2. Beogradu treba tunel u produžetku mosta, ali ne Starog savskog mosta, već Mosta na Adi, koji ima duplo manji broj putnika od Starog savskog mosta. I to je upravo zbog toga što u produžetku treba da ima tunel ispod Topčidera koji bi rasteretio Gazelu. Ovo je predviđeno planskom dokumentacijom za unutrašnji magistralni poluprsten, najmanje deceniju unazad. Podaci o opterećenosti mostova se mogu dobiti od gradske uprave, a novac umesto Malog metroa treba usmeriti na ovaj projekat, kako bi se rasteretila Gazela.
  3. Unutrašnjih magistralni poluprsten i Spoljna magistralna tangenta, saobraćajnice planirane da idu oko širokog centra grada i omoguće protočnost saobraćaja,  imaju benefit kost koeficijent od 2.8, odnosno 2.2 , a Mali metro, odnosno veza Starog savskog mosta i tunela ispod grebena samo 1.4. Ovo znači da se na svaki uložen evro, kod Mosta na Adi i tunela ispod Topčidera vraća 2.8 evra, a kod Starog savskog mosta i tunela ispod beogradskog grebena samo 1.4 evro. Računica je jasna, povrat  investicije kod obilaznica je duplo veći,  a novčani benefit je zapravo ušteda u izgubljenom vremenu putnika koju pomenuta rešenja donose u odnosu na uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog.
  4. Saobraćajne gužve jednog velegrada kao što je Beograd, sa sadašnjim rastom motorizacije i skoro 700.000 registrovanih vozila, ne mogu se rešiti širenjem saobraćajnica u centru grada. Šire saobraćajnice po pravilu dovode nove automobile, pa tako vrlo brzo dolazi do ponovnog zagušenja mostova i tunela. Pojava je prepoznata kao indukovana potražnja, i javila se već 50-ih godina u Americi. Rešenje mora biti promena prioriteta u saobraćajnom sistemu, sa fokusom na metro, prigradski voz, javni prevoz, pešačenje, bicikle, mikromobilnost.

Beograđani ne smeju da dozvole da zbog sujete jednog političara i komfora elite iz Beograda na vodi, ostanu bez funkcionalnog mosta, zaglavljeni u saobraćajnom kolapsu. Kako bismo zajedno sačuvali Stari savski most, pozivamo vas da se priključite protestu danas u 18h, kod porušene BAS stanice.

Pročitaj i ovo:

Zoran Bukvić, lični stav: Šapić vodi grad u saobraćajni kolaps

Zeleno-levi front se protivi uklanjanju Starog savskog mosta i podržava inicijative koje se bore za to da most ostane na mestu na kome je. ZLF uz udruženje Ulice za bicikliste, smatra da Stari savski most treba da bude namenjen pešacima, bicikllistima, javnom prevozu i taksi vozilima.

Izveštaj Evropske komisije demantuje Ursulu fon der Lajen – ZLF se obraća Evropskom parlamentu

Izveštaj Evropske komisije i ove godine je potvrdio da Srbije ima ozbiljne nedostatke u demokratskim standardima, vladavini prava i slobodi medija, kao i da nisu sprovedene preporuke ODIHR-a za slobodne izbore. Ovaj oštar izveštaj dolazi samo nekoliko dana nakon izjava Ursule fon der Lajen, koja je Srbiju pohvalila kao jednu od „najnaprednijih“ zemalja kandidata za EU u sprovođenju reformi baš u ovim oblastima.