Na pomolu je još jedan potpuni promašaj gradskih vlasti koja zbog pretvaranja Starog železničkog mosta u platformu za luksuzne restorane i kafiće, propušta šansu da se most opremi da bude pešačko-biciklistički.

Perspektivom izgradnje na novobeogradskoj obali Save, Stari železnički most predstavlja dosta povoljniju vezu između dve obale od Mosta na Adi, koja putovanje skraćuje i do par kilometara, pogotovo za one Beograđane kojji rade u kompanijama duž Bulevara. Milutina Milankovića na Novom Beogradu u blokovima 22, 23, 19a, 28,29, Sava Centru, ali i u savskom amfiteatru ili Sajmu.

Ako uzmemo da je u većini gradova prosečno putovanje biciklom do 3km, ovo je značajna ušteda vremena za sugrađane koji bi se odučili da putuju biciklom i tako grad rasterete od gužvi, pogotovo kada je zatvoren Stari savski most koji je biciklistima bio značajna veza za prelazak reke.+

Time će infrastrukturni objekat u koji bi inače trebalo da se uloži najmanje 10 miliona evra da bi bio sagrađen, poslužiti da bude puka noseća konstrukcija za restorane koji će imućnim Beograđanima i turistima omogućiti dobar pogled i da će zbog takve banalnosti biciklisti biti uskraćeni za vezu između dve obale Save.

Po tipičnom investitorskom receptu, krupni kapital i luksuz se stavljaju iznad opšteg interesa. Umesto da stotine hiljada Beograđana koji voze bicikl rekreativno, ali i kao vid prevoza uživaju u najkraćoj vezi između dve obale Save, stari železnički most se pretvara u dominantno pešački, jer restorani moraju da imaju stepenice kojima bi se povezala glavna staza sa galerijiom  i krovom, što smanjuje površinu korisnog prolaza i onemogućava trasiranje biciklističke staze.

Povećani broj putovanja biciklom bi imao odličan uticaj kako na javno zdravlje, tako i na rasterećenje od gužvi, čime bi gradu i društvu doneo veći povrat investicije. Sa druge strane, od nekoliko luksuznih restorana i kafića, bi korist imala samo mala grupa ljudi, koja bi ostvarila profit.

Zeleno-levi front predlaže da se most prenameni u isključivo u pešačko-biciklistički, na kom neće biti restorana i kafića, več će se nalaziti niše za odmor.

Autor teksta je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta

Pročitaj i ovo:

Lazović: Evropska komesarka pokazala razumevanje za pitanja koja je iznela opozicija

Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović ocenio je, nakon današnjeg sastanka poslanika opozicije sa evropskom komesarkom za proširenje Martom Kos u Skupštini Srbije, da je ona pokazala "razumevanje" za pitanja koja je opozicija iznela i da je najavila da će Evropska unija "dublje i konkretnije" obratiti pažnju na dešavanja u Srbiji.

Poništavanje još jednog godišnjeg konkursa za kulturu Grada Beograda

Zeleno-levi front alarmira javnost da je u glavnom gradu Republike Srbije, odlukom gradskih vlasti, praktično ukinuta podrška za savremeno kulturno stvaralaštvo. Rešenjem gradskog Sekretarijata za kulturu, poništen je i ovogodišnji konkurs za finansiranje i sufinansiranje projekata u oblasti kulture.