Na pomolu je još jedan potpuni promašaj gradskih vlasti koja zbog pretvaranja Starog železničkog mosta u platformu za luksuzne restorane i kafiće, propušta šansu da se most opremi da bude pešačko-biciklistički.
Perspektivom izgradnje na novobeogradskoj obali Save, Stari železnički most predstavlja dosta povoljniju vezu između dve obale od Mosta na Adi, koja putovanje skraćuje i do par kilometara, pogotovo za one Beograđane kojji rade u kompanijama duž Bulevara. Milutina Milankovića na Novom Beogradu u blokovima 22, 23, 19a, 28,29, Sava Centru, ali i u savskom amfiteatru ili Sajmu.
Ako uzmemo da je u većini gradova prosečno putovanje biciklom do 3km, ovo je značajna ušteda vremena za sugrađane koji bi se odučili da putuju biciklom i tako grad rasterete od gužvi, pogotovo kada je zatvoren Stari savski most koji je biciklistima bio značajna veza za prelazak reke.+
Time će infrastrukturni objekat u koji bi inače trebalo da se uloži najmanje 10 miliona evra da bi bio sagrađen, poslužiti da bude puka noseća konstrukcija za restorane koji će imućnim Beograđanima i turistima omogućiti dobar pogled i da će zbog takve banalnosti biciklisti biti uskraćeni za vezu između dve obale Save.
Po tipičnom investitorskom receptu, krupni kapital i luksuz se stavljaju iznad opšteg interesa. Umesto da stotine hiljada Beograđana koji voze bicikl rekreativno, ali i kao vid prevoza uživaju u najkraćoj vezi između dve obale Save, stari železnički most se pretvara u dominantno pešački, jer restorani moraju da imaju stepenice kojima bi se povezala glavna staza sa galerijiom i krovom, što smanjuje površinu korisnog prolaza i onemogućava trasiranje biciklističke staze.
Povećani broj putovanja biciklom bi imao odličan uticaj kako na javno zdravlje, tako i na rasterećenje od gužvi, čime bi gradu i društvu doneo veći povrat investicije. Sa druge strane, od nekoliko luksuznih restorana i kafića, bi korist imala samo mala grupa ljudi, koja bi ostvarila profit.
Zeleno-levi front predlaže da se most prenameni u isključivo u pešačko-biciklistički, na kom neće biti restorana i kafića, več će se nalaziti niše za odmor.
Autor teksta je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta
Pročitaj i ovo:
Đorđević: Zakon o izvršenju i obezbeđenju neće rešiti problem beskućništva
U raspravi o izmenama Zakona o izvršenju i obezbeđenju, Biljana Đorđević je predstavila brojne mane predloženog rešenja i ukazala na mogućnosti da se zakon popravi. Po njenim rečima, dopune zakona ne štite pravo na dom i predstavljaju „jeftin politički marketing“.
Širenje Beograda na vodi: “Novim planom Beograd postaje grad bez vazduha”
Beogradski sajam, Terazijska terasa i deo prostora na levoj obali Save na Novom Beogradu postaju deo "Beograda na vodi", čija se površina time praktično duplira. Milica Baltić u izjavi za N1 kaže da će nastavak gradnje doneti i tone i tone betona i stakla, kojima bi glavni grad Srbije postao praktično nenastanjiv.
Tribina u Gornjem Milanovcu: Dan posle – Šta sa bogatstvima koja su stečena političkom korupcijom?
ZLF i Uzinat održaće zajedno tribinu u Gornjem Milanovcu "Dan posle: Šta sa bogatstvima koja su stečena korupcijom?" u utorak, 14. oktobra od 18h!