Na pomolu je još jedan potpuni promašaj gradskih vlasti koja zbog pretvaranja Starog železničkog mosta u platformu za luksuzne restorane i kafiće, propušta šansu da se most opremi da bude pešačko-biciklistički.
Perspektivom izgradnje na novobeogradskoj obali Save, Stari železnički most predstavlja dosta povoljniju vezu između dve obale od Mosta na Adi, koja putovanje skraćuje i do par kilometara, pogotovo za one Beograđane kojji rade u kompanijama duž Bulevara. Milutina Milankovića na Novom Beogradu u blokovima 22, 23, 19a, 28,29, Sava Centru, ali i u savskom amfiteatru ili Sajmu.
Ako uzmemo da je u većini gradova prosečno putovanje biciklom do 3km, ovo je značajna ušteda vremena za sugrađane koji bi se odučili da putuju biciklom i tako grad rasterete od gužvi, pogotovo kada je zatvoren Stari savski most koji je biciklistima bio značajna veza za prelazak reke.+
Time će infrastrukturni objekat u koji bi inače trebalo da se uloži najmanje 10 miliona evra da bi bio sagrađen, poslužiti da bude puka noseća konstrukcija za restorane koji će imućnim Beograđanima i turistima omogućiti dobar pogled i da će zbog takve banalnosti biciklisti biti uskraćeni za vezu između dve obale Save.
Po tipičnom investitorskom receptu, krupni kapital i luksuz se stavljaju iznad opšteg interesa. Umesto da stotine hiljada Beograđana koji voze bicikl rekreativno, ali i kao vid prevoza uživaju u najkraćoj vezi između dve obale Save, stari železnički most se pretvara u dominantno pešački, jer restorani moraju da imaju stepenice kojima bi se povezala glavna staza sa galerijiom i krovom, što smanjuje površinu korisnog prolaza i onemogućava trasiranje biciklističke staze.
Povećani broj putovanja biciklom bi imao odličan uticaj kako na javno zdravlje, tako i na rasterećenje od gužvi, čime bi gradu i društvu doneo veći povrat investicije. Sa druge strane, od nekoliko luksuznih restorana i kafića, bi korist imala samo mala grupa ljudi, koja bi ostvarila profit.
Zeleno-levi front predlaže da se most prenameni u isključivo u pešačko-biciklistički, na kom neće biti restorana i kafića, več će se nalaziti niše za odmor.
Autor teksta je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta
Pročitaj i ovo:
Lazović: Tema za raspravu u Skupštini moraju biti studentski zahtevi
Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović kaže za Danas da je vladajuća koalicija uplašena od sednice, a to pokazuje i to koliko je puta odložena. Prema njegovim rečima, vlast je bežala do dijaloga i odgovornosti od samog pada nadstrešnice, te ni odlaganje sednice nije iznenađenje.
ZLF protiv premeštanja beogradskog Zoo-vrta s Kalemegdana na Adu Ciganliju
Zeleno levi front je upozorio danas da je najavljeno premeštenje na Adu Ciganliju Zoološkog vrta iz podnožja Kalemegdana gde je skoro 90 godina, sporno iz više razloga i da su „izostali plan, stručna rasprava, elaborat i uključivanje građana“ u odlučivanje o tome.
Zoran Bukvić, lični stav: Gradska vlast svakodnevno ugrožava korisnike javnog prevoza
Najava gradskih vlasti, a potom ukidanje odluke da se linije 704, 706 i 707 premeste sa Zelenog venca na terminus u Blok 20, pokazuju potpuno odsustvo strategije sadašnje gradske vlasti za javni prevoz i saobraćaj u prestonici.