Najava gradskih vlasti, a potom ukidanje odluke da se linije 704, 706 i 707 premeste sa Zelenog venca na terminus u Blok 20, pokazuju potpuno odsustvo strategije sadašnje gradske vlasti za javni prevoz i saobraćaj u prestonici. Na ovaj način, gradska vlast kažnjava korisnike javnog prevoza, prinuđujući ih da presedaju kako bi stigli do centra grada.
Kategorijama korisnika koji se otežano kreću, a pogotovo starijim sugrađanima, posebno znači da imaju direktnu vezu sa centrom grada, bez presedanja. Takođe, skraćenja linija u poslednje vreme posebno ugrožavaju građane iz prigradskih naselja, kao što su Borča, Batajnica i Kotež, tretirajući stanovnike ovih naselja kao građane drugog reda.
Umesto nastojanja da se kroz centar grada smanji protok automobila, koji stvaraju najveće gužve, gradske službe građanima dodatno otežavaju život, skraćujući linije javnog prevoza. Zeleno-levi front je već više puta ukazivao na slične primere skraćenja linije 96, koja je sa okretnice sa Trga Republike premeštena na Dunav stanicu, kao i linija trolejbusa 19, 21 i 22, koje su skraćene do Slavije.
Javni prevoz mora biti konkurentan privatnom automobilu, jer je sa povećanim brojem automobila u gradovima, saobraćaj bez efikasnog javnog prevoza nemoguć. Ukoliko se protočnost saobraćaja bude rešavala skraćivanjem linija javnog prevoza, povećanjem broja presedačkih tačaka, a sve na uštrb komfora putnika, rezultat će biti smanjivanje atraktivnosti i konkurentnosti javnog prevoza i izazvati migraciju putnika u automobile, što nas opet vodi ka većim gužvama i ka još većem saobraćajnom kolapsu.
Beogradu je hitno potrebna promena gradske vlasti, izgradnja saobraćajnih magistralnih prstenova, “parkiraj i vozi” parkirališta, unapređenje BG voza i širenje mreže žutih traka, što je jedini način za rešavanje trenutnog saobraćajnog problema grada, dok se ne izgradi metro.
Autor teksta je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta
Pročitaj i ovo:
Nelegalni radovi kod železničke stanice Novi Beograd, pozivamo na hitno zatvaranje gradilišta
Radovi kod železničke stanice na Novom Beogradu se izvode bez građevinske dozvole i stručnog nadzora, a naručilac tog projekta, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, je zatražilo hitno zatvaranje gradilišta, jer smatra da predstavlja ogroman bezbednosni rizik.
Kultura je nepoželjna u Markovcu – Opština izbacuje kreativce iz Doma kulture
Opštinske vlasti Velike Plane zahtevaju hitno iseljenje Seoskog kulturnog centra u Markovcu iz prostorija Doma kulture, uprkos tome što ga je lokalno udruženje obnovilo i u njemu već pet godina stvara kulturno-umetničke sadržaje za lokalnu zajednicu.
Lazović: Vlast ponovo pokušava da manipuliše procesom za izbor članova Saveta REM
Kopredsednik Zeleno-levog fronta (ZLF) Radomir Lazović ocenio je danas da vlast pokušava ponovo da "manipuliše" procesom za izbor članova Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) i da nekoliko kandidata ne ispunjava zakonske uslove da budu članovi tog tela.