Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd predlaže da se na najopterećenijim deonicama bivšeg auto-puta, obeleže žute trake za javni prevoz i taksi vozila, tako što će se iskoristiti nekadašnje zaustavne trake.
Mogućnost za uvođenje žutih traka, otvara procena da bi se skretanjem tranzitnog saobraćaja na obilaznicu ka Bubanj potoku, saobraćaj kroz grad preko bivšeg auto-puta smanjio za najmanje 10 %.
Predlažemo da se isto uradi i na mostu Gazela, tako što će se krajnje desne trake pretvoriti u žute trake za javni prevoz i taksi vozila. Prema analizama Sekretarijata za javni prevoz, jedna od najopterećenjiji deonica u gradu je upravo na potezu od Sava Centra do Autokomande, sa oko 4000 putnika na sat, kada je u pitanju javni prevoz, dok se deonicom u vršnom satu preveze 5600 vozila.
“Postoji ogromna disproporcija u prostoru koji zauzima 4000 putnika u javnom prevozu i taj isti broj putnika u privatnim vozilima koja prelaze most. Da bi se deonica učinila protočnijom, potrebno je povećati broj putnika u autobusima gradskog prevoza, i smanjiti broj privatnih automobila koji most prelaze u vršnom satu, a to se može izvesti samo uvođenjem nezavisnih traka za javni prevoz”, kaže Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levi front.
Ovaj potez je neophodan kako bi se poboljšala tačnost i povećala prosečna brzina javnog prevoza, kojim se obavi skoro 50 % dnevnih gradskih putovanja. Sa druge strane, ukoliko se grad Beograd odluči da se auto-put pretvori u tipičnu gradsku saobraćajnicu, kroz koju će automobili moći da se kreću svim saobraćajnim trakama uključujući i bivšu zaustavnu, to je put u saobraćajnu katastrofu od koje grad neće moći da se oporavi. Saobraćajno pravilo indukovane potražnje kaže da neselektivno povećavanje kapaciteta saobraćajnice samo povećava broj automobila koji će preći most, dok gužve ostaju iste. Primer za to je most Gazela, koji je 5 puta premašio kapacitet vozila za koji je za njega predviđen kad je građen.
Zeleno-levi front predlaže i da se poveća broj autobusa na deonicama koje saobraćaju bivšim autoputem i da se na taj način građanima ponudi alternativa da bi za manje od 30 minuta stigli do kuće do željene destinacije. Plan ZLF “Od kuće do posla za 30 minuta” pogledajte na: https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/
Pročitaj i ovo:
Lazović o projektu Jadar: Gde god se rasprodaju naša dobra, disaćemo im za vrat
„Mi da se mirimo sa stanjem stvari odustali bismo od bilo koje borbe. I nama je potrebno da živimo zdravo, da nam ne zagađuju vazduh i podzemne vode. Gde god je SNS bio da rasprodaje naša dobra – ono što je zajedničko, javno i naše, mi ćemo biti tu da im dišemo za vrat“, naglašava Lazović.
ZLF traži izvinjenje predsednika Skupštine Subotice jer nije bilo sednice na Dan oslobođenja
Odbornik Zeleno-levog fronta Luka Vučinac je danas zvaničnim dopisom tražio da se predsednik Skupštine Grada Daniel Đivanović izvini jer nije bilo svečane sednice tog tela povodom 10. oktobra, Dana oslobođenja Subotice od fašizma, čime je prekršen Poslovnik o radu koji predviđa takvu sednicu.
Grubački: Miloš Vučević će ostati upisan u istoriji besčašća
Miloš Vučević se i dovukao do mesta predsednika SNS i na žalost i predsednika republičke Vlade tako što u beskrupoloznosti dosledno prati svog šefa. Onog što je časnoj porodici Milovojevića iz Lučana izrekao onu gadost o tome da je njiihov sin izgubio život zato što ne radi na „manekenskoj pisti, već u fabrici oružja“.