Stanovnici Višnjičke banje i okolnih naselja se dugi niz godina suočavaju sa problemima neplanske gradnje i neadekvatne infrastrukture koja postaje preopterećena usled takve gradnje.

Pokret Ne davimo Beograd je zato pripremio skup rešenja koja bi mogla da unaprede život u ovom delu Beograda i za njega zatražio podršku građana kroz peticiju koju je potpisalo čak preko hiljadu komšija i komšinica.

Pokret Ne davimo Beograd, stanovnici Višnjičke banje i okolnih naselja zahtevaju:

Proširenje Slanačkog puta,  izgradnju novih saobraćajnica od naselja Sunnyville do Mirijevskog bulevara, proširenje trotoara na Slanačkom putu, uvlačenje autobuskih stanica dužinom Slanačkog puta, razmeštanje autobuske stanice kod Rospi Ćuprije, zbog zagušenja saobraćaja na samoj raskrsnici sa Višnjičkim bulevarom, izgradnju okretnice u Velikom selu za autobus 202 (trenutno se sa velikim problemima okreću u dve tesne ulice), i što je najvažnije, značajno poboljšanje linije broj 35 javnog gradskog saobraćaja (bolji kvalitet vozila, češći polasci i produženje dnevne linije).

Pre deset godina, Urbanistički zavod Beograda je doneo detaljni plan regulacije naselja Rospi Ćuprija i proširenje Slanačkog puta do groblja Lešće. Deset godina je prošlo, a gradska vlast nije izdvojila sredstva da se plan realizuje, niti se ona planiraju u budžetu za 2022 godinu.

Trenutni kapacitet javnog gradskog prevoza od Rospi Ćuprije do Slanaca nisu adekvatni usled povećanja broja stanovnika koji se pojavio izgradnjom novih naselja u ovoj zoni. Prevoznik Čurdić, zadužen za liniju 35 ne zadovoljava higijenske ni bezbednosne kriterijume za svoja vozila. Autobusi su stari, često se kvare, a događalo se i da se vozila zapale. U kišnom periodu autobusi prokišnjavaju, te putnici izlaze mokri. Putnici nam javljaju da im ne rade svetla da proklizavaju, jer i po snegu voze sa letnjim gumama. Pitaju se kako su autobusi prošli tehnički pregled i generalno imaju veliku zabrinutost za bezbednost, jer je to jedini prevoz koji ide do centra grada.

U ovoj zoni se i dalje zida i širi ogromno naselje Sunnyville, i veliki broj divljih stambenih objekata, a nije obezbeđena adekvatna putna infrastruktura. Zato je saobraćaj zagušen i otežan. U jutarnjim časovima je često potrebno više od 20 minuta kako bi se izašlo iz naselja. Nedostaje alternativni put koji bi izlazio na Mirijevski bulevar. Nema alternativnog puta do naselja Slanci, Višnjičke banje, Sunnyville-a, Novog naselja i Velikog sela, pa često dolazi do velikih gužvi, ali i do kompletne odsečenosti naselja i nemogućnosti izlaska iz njega prilikom vanrednih okolnosti, većih snežnih nanosa, požara i saobraćajnih nesreća. Groblje Lešće se širi, frekventno je, što dodatno otežava saobraćaj vikendom.

Uz prikupljanje potpisa za podršku peticiji, pokret Ne davimo Beograd prikupljao je i komentare i predloge sugrađana koji su učestvovali u akciji. Iako je prvobitna namera bila da se unaprede saobraćajna rešenja, zajedno sa građanima došli smo do spiska zaista velikog broja problema čije rešavanje bi moralo da se započne.

Građani smatraju da bi prvo trebalo obezbediti adekvatnu infrastrukturu za postojeće naselje, pa tek onda dozvoliti dalju gradnju. Posledice neplanske gradnje su vidljive golim okom. Više nema slobodnih trotoara,  zelenih površina i parkinga. Vozila se parkiraju na trotoare, pa se pešaci kreću po sred ulice. Najveća briga je za sigurnost dece koja idu u osnovnu školu. Osim toga, istaknuti su problemi sa vodosnabdevanjem jer je voda iz slavina često žuta. Zatim sa kanalizacionom mrežom koja nije dovoljnog kapaciteta ni za postojeće objekte, pa dolazi i do izlivanja fekalnih voda. Građani se žale i na odnošenja otpada, prepune kante na zelenim površinama i kontejnere koji ne mogu da se zatvore pa se smeće rasipa, a smeta im i nedostatak reciklaže. Građani bi voleli da imaju i više informacija o novim planovima za izgradnju i urbanističkim planovima za ovaj deo grada.

Građani, zabrinuti zbog uslova u kojima žive, izneli su svoje probleme i ponudili podršku u daljem organizovanju i radu kako bi se ostvarila njihova prava na bezbedno kretanje i adekvatno stanovanje.

Autorka: Gordana Miletić

Izvor: https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/za-sigurniji-i-bolji-saobracaj-na-paliluli/

Pročitaj i ovo:

Privatizacija Savskog nasipa i nebriga o njemu: Koliko košta pogled na Savu?

Ukoliko želite da Vaš pogled ode dalje od brane i nagomilanog đubreta i potencijalno se pruži samo na površinu reke, neophodno je da budete gosti nekih od ugostiteljskih objekata ili privatno iznajmite neki od splavova. Preostalih 407m slobodnog pogleda na reku rasparčano je na manje delove koje možete pronaći između usko zbijenih plovnih objekata.

Veselinović za N1: Parlamentarna većina uplašena, SNS izvlači tešku mašineriju

Dobrica Veselinović, odbornik u Skupštini Grada Beograda, rekao je da poslanici iz Ne davimo Beograd sami pišu svoje govore, za razliku od poslanika Srpske napredne stranke za koje je kazao da sa sobom nose skripte sa uvredama. Veselinović je tako odgovorio na optužbe premijerke Ane Brnabić koje je iznela u Skupštini Srbije. On je dodao da je to znak da su se poslanici vladajuće većine uplašili opozicije u parlamentu i da izvode tešku mašineriju.