Odgovor na ovo pitanje dao je Dobrica Veselinović, koji je tokom vikenda govorio o mapama poroznosti tla, te je pojasnio i šta one predstavljaju.

– Ono što je situacija u gradu Beogradu, a to su sve podaci iz zvaničnih dokumenata, je da se poroznost tla, mogućnost tla da upija količinu vode, jako smanjuje. Mapa iz Generalnog urbanističkog plana Beograda (GUP) jasno pokazuje da se poroznost tla iz godine u godinu smanjuje i da je ona značajno manja sada no što je bila početkom dvehiljaditih godina. Šta nam to donosi? To nam prosto donosi da sva vod koja padne, sva kiša koja padne u Beogradu nema gde da ode. U kombinaciji sa neodržavanjem kanalizacionog sistema i sa neodržavanjem javne infrastrukture, a u situaciji da imamo intezivnu izgradnju svuda u Beogradu i to prosto možemo da vidimo golim okom, jasno je zaključiti da su poplave postale bezmalo naša svakodnevnica – rekao je Veselinović i dodao da drugi pdatak koji je izuzetno važan a on je isto iz važežeg dokumenta, a to je Akcioni plan adaptacije Beogradan na klimatske promene i u njema ima to da će ovakva vrsta elementarnih nepogoda zbog klimatskih promena rasti za nekih 40 odsto.

Veselinović ističe da ćemo za 40 odsto više imati ovakvih događaja kakvi su bili ovih dana i to se kako znamo ponavlja iz meseca u mesec.

Pročitaj i ovo:

Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama

Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.