Pokret Ne davimo Beograd osuđuje izjave Aleksandra Šapića koji vređa građane lošijeg materijalnog statusa, nazivajući nisku naplatu karata GSP-a sramotnom. Nisu građani krivi što je cena karte za javni prevoz visoka i što nemaju dovoljno novca da je plate. Podsećamo da su cene karata u Beogradu među najvećima u Evropi, kada se uporede sa prosečnom platom građana.
“Građani ne izbegavaju plaćanje karte iz besa, već zato što su osiromašeni i gradonačelnik bi to trebalo da zna, ali je očigledno izgubio kontakt sa realnošću i problemima sugrađana. Pitam se kada se on poslednji put vozio autobusom. S obzirom na primanja koja ima većina građana cena javnog prevoza je jako skupa.” – izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj pokreta Ne davimo Beograd.
Na naplatu karata utiču i činjenice da je ona predata privatnom preduzeću, kao i da su mnoge linije u rukama privatnih prevoznika. Takođe, da se ovim javnim preduzećem upravlja domaćinski, a ne da služi za izvlačenje javnog novca u privatne i partijske džepove, građani bi bili spremniji da plate kartu jer bi znali da ulažu u nešto svoje.
Pokret Ne davimo Beograd predlaže i da se uvede besplatan javni prevoz ugroženim društvenim grupama, srednjoškolcima, studentima i penzionerima.
Naplata karata nije najvažniji problem GSP-a, a kako bi se ovo javno preduzeće vratilo na noge, pokret Ne davimo Beograd predlaže:
Uplatu novca za prevoz direktno od poslodavaca ka gradskom budžetu, namenjeno za funkcionisanje gradskog prevoza
Vraćanje naplate karata i poslova redovnog održavanja vozila GSP-u da bi se postigle uštede
Vraćanje linija GSP-u koje su prethodnih godina predate privatnim prevoznicima
Podizanje nivoa zaštite radnih prava i sigurnosti zaposlenja svih radnika i radnica u sistemu javnog gradskog prevoza, bilo da rade u GSP-u ili kod privatnih prevoznika.
Povećanje broja vozila javnog prevoza na ulicama i veći broj linija koje povezuju periferiju i centar grada
Podsećamo da se vozilima javnog prevoza obavi 50 % putovanja u prestonici, i da je dobar javni prevoz jedan od vidova borbe protiv gradskih gužvi.
Pročitaj i ovo:
Đorđević nakon sastanka sa Kalas: Vučić je glavna prepreka Srbije na evropskom putu
Kopredsednica Zeleno-levog fronta Biljana Đorđević izjavila je za Danas da je su na sastanku sa visokom predstavnicom Evropske unije (EU) za spoljne poslove i bezbednosnu politiku Kajom Kalas predstavnici poslaničkih grupa opozicije poručili da je glavna prepreka Srbiji na evropskom putu sam Aleksandar Vučić i njegov režim.
ZLF Sombor i grupa građana: Grad ugrožava sopstveno kulturno nasleđe
Građane Sombora već dugi niz godina zabrinjava način na koji se menja izgled grada. Da ne bude zabune, problem nisu razvoj i napredak, već uslovi pod kojima se oni odvijaju. Da li hiper-izgradnja u centru grada građanima zaista ide u korist ako se odvija na uštrb zakona, zelenila i estetike?
Bukvić: Pančevački most opasan za prelazak, sa pristupnih rampi se odvaljuju komadi betona
Pančevački most je prema ocenama stručne javnosti, u veoma lošem stanju, a građani se doslovno plaše da ga pređu. “Pristupne rampe iz pravca grada su potpuno dotrajale, sa njih se bukvalno odvaljuju komadi betona”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator Grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta.