Pokret Ne davimo Beograd osuđuje izjave Aleksandra Šapića koji vređa građane lošijeg materijalnog statusa, nazivajući nisku naplatu karata GSP-a sramotnom. Nisu građani krivi što je cena karte za javni prevoz visoka i što nemaju dovoljno novca da je plate. Podsećamo da su cene karata u Beogradu među najvećima u Evropi, kada se uporede sa prosečnom platom građana.

“Građani ne izbegavaju plaćanje karte iz besa, već zato što su osiromašeni i gradonačelnik bi to trebalo da zna, ali je očigledno izgubio kontakt sa realnošću i problemima sugrađana. Pitam se kada se on poslednji put vozio autobusom. S obzirom na primanja koja ima većina građana cena javnog prevoza je jako skupa.” – izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj pokreta Ne davimo Beograd.

Na naplatu karata utiču i činjenice da je ona predata privatnom preduzeću, kao i da su mnoge linije u rukama privatnih prevoznika. Takođe, da se ovim javnim preduzećem upravlja domaćinski, a ne da služi za izvlačenje javnog novca u privatne i partijske džepove, građani bi bili spremniji da plate kartu jer bi znali da ulažu u nešto svoje.

Pokret Ne davimo Beograd predlaže i da se uvede besplatan javni prevoz ugroženim društvenim grupama, srednjoškolcima, studentima i penzionerima.

Naplata karata nije najvažniji problem GSP-a, a kako bi se ovo javno preduzeće vratilo na noge, pokret Ne davimo Beograd predlaže:

Uplatu novca za prevoz direktno od poslodavaca ka gradskom budžetu, namenjeno za funkcionisanje gradskog prevoza

Vraćanje naplate karata i poslova redovnog održavanja vozila GSP-u da bi se postigle uštede

Vraćanje linija GSP-u koje su prethodnih godina predate privatnim prevoznicima

Podizanje nivoa zaštite radnih prava i sigurnosti zaposlenja svih radnika i radnica u sistemu javnog gradskog prevoza, bilo da rade u GSP-u ili kod privatnih prevoznika.

Povećanje broja vozila javnog prevoza na ulicama i veći broj linija koje povezuju periferiju i centar grada

Podsećamo da se vozilima javnog prevoza obavi 50 % putovanja u prestonici, i da je dobar javni prevoz jedan od vidova borbe protiv gradskih gužvi.

Pročitaj i ovo:

Šapić već dvadeset dana ne može da popravi jednu cev

Velika rupa nastala nakon pucanja magistralnog cevovoda u ulici 27. marta još uvek nije sanirana. Naime, prošlo je već 20 dana od kada je došlo do pucanja cevi i velike poplave u tek rekonstruisanom “Zelenom bulevaru”, a da nadležne službe ne mogu da završe sanaciju ove ulice.

Privatizacija Savskog nasipa i nebriga o njemu: Koliko košta pogled na Savu?

Ukoliko želite da Vaš pogled ode dalje od brane i nagomilanog đubreta i potencijalno se pruži samo na površinu reke, neophodno je da budete gosti nekih od ugostiteljskih objekata ili privatno iznajmite neki od splavova. Preostalih 407m slobodnog pogleda na reku rasparčano je na manje delove koje možete pronaći između usko zbijenih plovnih objekata.