Umesto da se “najveći gradski budžet u istoriji” iskoristi za rešavanje pravih, decenijskih uskih grla, koja zahtevaju eksproprijaciju ili iole složenije inženjerske poduhvate, trenutna garnitura vlasti napada ono što je najlakše, najranjivije, ali i najvrednije na Novom Beogradu – javne zelene površine.
Neke od najkritičnijih nerešenih tačaka na Novom Beogradu su:
– nikad završena saobraćajnica T6, Grčka ulica i veza sa Surčinom
– probijanje železničkog nasipa i spajanje Bulevara Umetnosti i Crvene Armije
– širenje Tošinog bunara
– proširivanje Bulevara Zorana Đinđića ali u delu od Studentske do Uprave Carine
Mnogo više primera, verovatno i urgentnijih, nalazi se u starom delu Beograda, a samo neki od njih su:
– Bulevar Despota Stefana (između Cetinjske i Džordža Vašingtona)
– niz ulica na Vračaru poput Makenzijeve, Cara Nikolaja, Maksima Gorkog i Južnog Bulevara
– produžetak Bulevara Kralja Aleksandra i tramvajske mreže do Malog Mokrog Luga
– Smederevski put
– Pančevački most i Zrenjaninski put
– završetak Spoljne magistralne tangente sa mostom preko Ade Huje
Ovi problemi su kompleksni i za njihovo rešavanje su potrebni stručnost, rešenost, ali i ogroman novac, kako bi se izvršila fer eksproprijacija i razrešila pitanja nelegalne gradnje.
Upravo su to problemi kojima treba da se bavi Gradska uprava, kojoj bi interes građana i njenih budućih generacija trebalo da budu prioriteti. Nažalost, sadašnjoj, ali i prethodnim varijantama vlasti SNS-a i SPS-a, prioritet su samo naredni izbori i otimanje javnih prostora od građana zarad svojih interesa.
Budžet se koristi na način da se kratkoročno skupe poeni kod glasača (uz problem lošeg, oskudnog i selektivnog informisanja građana) i udovolje investitori sa kojima su u burazerskim kombinacijama.
Da li želimo jeftina marketing širenja ulica na Novom Beogradu, koja umesto bilo kakvog saobraćajnog efekta, proizvode samo buku, zagađenja i toplotna ostrva?
Ili želimo u doglednom roku konačno rešavanje makar nekih od gore pomenutih neuralgičnih tačaka našeg grada?
Podržite nas, priključite nam se i pomozite nam svojim znanjem i vremenom da naš grad učinimo lepšim, funkcionalnijim, zelenijim i pravednijim.
Zeleno-levi front Novi Beograd
Disclaimer: u ovom tekstu, bez ulaženja u to da li je mreža saobraćajnica na vrhu prioriteta i da li treba ulagati u neke druge oblasti ili npr. jačati alternativne vidove prevoza, bavimo se samo analizom trenutnih prioriteta i otvorenih projekata baš u ovom delu gradskog razvoja i politike
Pročitaj i ovo:
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.
O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?
Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.