Planirano širenje parkinga u međublokovskim zelenim površinama neće rešiti probleme parkiranja građana Novog Beograda, već će samo uništiti ionako nedovoljne parkove i zelenilo. Zbog ovoga smo podneli primedbu na Plan generalne regulacije blokovskih saobraćajnica sa parking prostorijama na teritoriji grada Beograda, koji je na ranom javnom uvidu.
Umesto betoniranja zelenila, Ne davimo Beograd predlaže rešavanja uzroka problema parkiranja na Novom Beogradu, a to je velika količina automobila zaposlenih u poslovnim zgradama koji parkiraju unutar blokova. Blokove, a posebno zelene površine treba zaštititi od daljeg širenja parkinga, a zaposlenima u poslovnim zgradama obezbediti druge alternative za prevoz i parkiranje.
Za zaposlene koji rade na Novom Beogradu, pokret Ne davimo Beograd predlaže pojačavanje frekvencije i kvaliteta javnog prevoza, više autobuskih i tramvajskih linija, više polazaka BG voza, davanje prednosti javnom prevozu u raskrsnicma, izgradnju biciklističkih staza sa obe strane bulevara koji su obuhvatu plana, omogućavanje unošenja bicikala u BG voz i uvođenje sistema javnih bicikala po ugledu na evropske metropole, kako bi se smanjio pritisak na parking mesta.
Betoniranje zelenila i pravljenje parking mesta u međublokovskom prostoru je u suprotnosti sa važećim planovima i po pitanju saobraćaja, a i po pitanju očuvanja zelenila. Ne davimo Beograd predlaže da grad uredi saobraćajnice unutar blokova tako da one budu bezbedne i da njima ne može da se vozi brže od 10 km/h, a da se parkinzi rasporede po obodu blokova. Kao model predlažemo blokove 45, 70 i 70a koji su podeljeni šetalištem Lazaro Kardenas, tako da se sa jedne strane bloka ne može kolima proći na drugu stranu, već se mora ići naokolo.
Prema istraživanjima Instituta za urbane politike, 44,3% građana je nezadovoljno parking infrastrukturom, ali samo 17% od onih koji smatraju da je Beogradu potrebno više parking mesta, slaže se da ona budu pravljena na mestu zelenih površina. Odnosno, ljudi se ne slažu sa betoniranjem zelenila. Prema istom istraživanju, preko 75% građana smatra da Beograd ima premalo zelenih površina.
Jedini način kako bi se blokovi oslobodili velike tražnje za parking mestima, koja dolazi od zaposlenih u okolnim zgradama, je uvođenje zona i sistema naplate parkiranja, a pozitivan primer su blokovi 21, 22 i 23.
Pročitaj i ovo:
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.
O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?
Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.