Najnoviji slučaj paljenja autobusa na liniji 511, samo par dana nakon što se na mrežama pojavio snimak da su autobusu na istoj liniji otpala vrata, je još jedan u nizu primera katastrofalnog pravca u koji nas vodi privatizacija linija javnog prevoza

“Kao i u svakoj vrsti preduzetništva, ukoliko nekog dovedete u položaj da ostvaruje monopol i nemate alternativu, taj neko će taj položaj iskoristiti. Stiče se utisak da gradske vlasti što pre hoće da podele profitabilne linije njima bliskim privatnim prevoznicima, jer se ne može videti drugi interes grada da ovako bitan resurs preda u ruke privatnom vlasniku”, izjavio je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta Zoran Bukvić.

Izjava bivšeg gradonačelnika Šapića “da privatne prevoznike mogu da kazne po ugovoru, ali ne i GSP, jer grad ne može da kazni sam sebe” u slučaju linije 511 je čista demagogija, jer se havarije autobusa na liniji 511 ponavljaju, dok od grada izostaje reakcija. Šapić ukazuje i na to da je gradska vlast nesposobna da vodi GSP i postavi profesionalan menadžment, pa se okreće privatnicima kao “rešenju”. Bilo da je u pitanju nesposobnost ili nameštanje tendera za linije “prijateljskim” prevoznicima, ovo je put u uništavanje GSP-a i dovođenje grada Beograda u položaj da zavisnosti od privatnih prevoznika.

ZLF smatra da grad Beograd mora da unapređuje javni prevoz, brinući o zadovoljstvu korisnika. Samo redovan, tačan i udoban javni prevoz može biti alternativa sve većem broju putovanja privatnim automobilom koji guše beogradske sobraćajnice.

Zeleno-levi front će kao jedan od svojih prioriteta prilikom promene vlasti, imati osnaživanje GSP-a i uvođenje profesionalnog menadžmenta koji će se baviti interesom grada, a ne pravljenjem burazerskih dogovora sa privatnim prevoznicima.

Pročitaj i ovo:

Jerinić: Neophodno da se zakoni menjaju

Miroslav Aleksić i Jelena Jerinić iz koalicije Srbija protiv nasilja potvrdili su da će danas do 12h dostaviti predsednici Skupštine Ani Brnabić svoje predloge kako dalje raditi na preporukama ODIHR.