Pokret Ne davimo Beograd obeležiće Svetski dan bez automobila 22.09.2022, tako što će naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice taj dan kroz grad kretati peške, biciklom ili javnim prevozom.
Pokret će iskoristiti priliku i da ukaže da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, a ne grade se nove biciklističke staze pogotovo u centru Beograda. Bezbednost učesnika u saobraćaju je i dalje na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom.
Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu.
Naš plan podrazumeva tri poteza:
širenje mreže žutih traka,
uvođenje brzih linija i
bolje korišćenje postojeće infrastrukture BG voza
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju. Takođe, planiramo i da ukinemo zone naplate tako da izjednačimo cenu za sve, ida noćni prevoz uvedemo u tarifni sistem tako da se ne plaća dodatno.
Ne davimo Beograd takođe planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je grad koji se održivo kreće!
Pročitaj i ovo:
Dimitrijević: U defanzivi su i ne snalaze se, loši potezi i histerične poruke
„Protesti su protiv nasilja, a svakog dana imate nove pojave nasilja. Način na koji SNS vlada je – nasiljem, takvom vrstom komunikacije, ona polazi od parlamenta, odozgo, to nasilje nastaje u našoj najznačajnijoj instituciji. Nasilje u skupštini je sve veće i veće, osećaju se ugroženim i kad ih Radomir Lazović izbezumi činjenicama, oni to ne mogu da podnesu, pritom ga napada čovek koji više i nije poslanik. Taj dom je pod SNS-om izgubio ono malo kredibiliteta koji je imao“, smatra Dimitrijević.
Bahati odnos grada Beograda prema stanovnicima Palilule
Rekonstrukcija Višnjičke ulice je još jedan primer bahatog odnosa Grada prema stanovnicima Palilule.
Podrška akademske zajednice zahtevima građanskih protesta
Već čitavu deceniju, Srbija je zemlja u kojoj ne postoji politička odgovornost. Umesto nje, u našem društvu se kao najviša vrlina uzdiže podanički odnos prema vlasti. Iz tog razloga se i odgovor na stravične tragedije koje su ovog proleća zadesile Srbiju sveo na pokušaje nosilaca vlasti da se izbegne bilo kakva politička odgovornost.