Pokret Ne davimo Beograd obeležiće Svetski dan bez automobila 22.09.2022, tako što će naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice taj dan kroz grad kretati peške, biciklom ili javnim prevozom.

Pokret će iskoristiti priliku i da ukaže da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.

Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, a ne grade se nove biciklističke staze pogotovo u centru Beograda. Bezbednost učesnika u saobraćaju je i dalje na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom.
Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu.

Naš plan podrazumeva tri poteza:

širenje mreže žutih traka,
uvođenje brzih linija i
bolje korišćenje postojeće infrastrukture BG voza

Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju. Takođe, planiramo i da ukinemo zone naplate tako da izjednačimo cenu za sve, ida noćni prevoz uvedemo u tarifni sistem tako da se ne plaća dodatno.

Ne davimo Beograd takođe planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!

Dobar grad je grad koji se održivo kreće!

Pročitaj i ovo:

Radomir Lazović o izlasku na izbore: Biram borbu!

Pred vama se nalaze ljudi koji su odlučili da se ne povlače pred SNS-om, ljudi koji su odlučili da ni jedan grad, ni jednu opštinu, ma ni mesnu zajednicu ili ulicu ne prepuštaju SNS-u bez borbe.

Grad Pančevo se razvija na štetu svojih građana

Zeleno-levi front izražava ozbiljnu zabrinutost zbog nedostatka jasnog, dugoročnog i održivog plana za razvoj grada Pančeva. Naglašavamo da se grad ne razvija ravnomerno, niti u skladu sa potrebama svojih građana, već su interesi pojedinaca često prioritetniji od opštih dobrobiti.