Pokret Ne davimo Beograd obeležiće Svetski dan bez automobila 22.09.2022, tako što će naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice taj dan kroz grad kretati peške, biciklom ili javnim prevozom.
Pokret će iskoristiti priliku i da ukaže da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, a ne grade se nove biciklističke staze pogotovo u centru Beograda. Bezbednost učesnika u saobraćaju je i dalje na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom.
Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu.
Naš plan podrazumeva tri poteza:
širenje mreže žutih traka,
uvođenje brzih linija i
bolje korišćenje postojeće infrastrukture BG voza
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju. Takođe, planiramo i da ukinemo zone naplate tako da izjednačimo cenu za sve, ida noćni prevoz uvedemo u tarifni sistem tako da se ne plaća dodatno.
Ne davimo Beograd takođe planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je grad koji se održivo kreće!
Pročitaj i ovo:
Lazović napustio sednicu odbora: zbog “muljanja” sa izborom članova Saveta REM-a
Kopredsednik ZLF-a i narodni poslanik Radomir Lazović, koji je prvi napustio sednicu Odbora za kulturu i informisanje, rekao je da je proces izbora članova Saveta REM-a još jednom propao i da ne želi da učestvuje u tom "muljanju".
Marina Mijatović: Novim zakonom dete može da postane dužnik države
Ako roditelj koji nije isplaćivao alimentaciju premine, a dete koje dobija novac iz fonda ga nasledi, ono je dužno da vrati celokupnu Alimentaciju fondu uz kamatu i sudske troškove. Dete tako postaje dužnik, iako je već bilo žrtva neodgovornog roditelja.
Širenje Beograda na vodi: Kako će izgledati Terazijska terasa i park na mestu kuća i zgrada u Kameničkoj
Tekst Nevene Petaković za Forbes Srbija u celosti prenosimo uz dozvolu urednistva, u svrhu obaveštavanja javnosti o razmerama planiranog širenja BG na vodi.