Nedavno pristigli rezultati probnog održavanja, pilotiranja, državne mature pokazali su poražavajuće rezultate. Znanje gradiva učenika trećeg razreda gimnazija i srednjih stručnih škola meri se tek jednocifrenim postotkom tačno rešenih zadataka u nekim slučajevima, a svakako je ukupno ispod očekivanog nivoa. Smatramo da rezultati probne državne mature sekundarno govore o učeničkom znanju, a primarno o opštem lošem stanju našeg obrazovanja, koje nadležni kroz proteklu deceniju poboljšavaju samo deklarativno.
Testovi državne mature prate formu međunarodnih PISA testova. Odnosno, kako navodi Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u uvodnom materijalu o projektu državne mature, zadaci su definisani prema Revidiranoj Blumovoj taksonomiji, što znači da za potrebe državne mature učenici treba da poseduju suštinsko, funkcionalno znanje i kritičko mišljenje. Na PISA testovima naši učenici sada već tradicionalno ostvaruju loš skor, te ne čude ni ovi noviji rezultati s pilotiranja državne mature. Oni su pokazatelj sveopšteg ignorantskog pristupa obrazovanju od strane nadležnih i činjenice da se na modernizaciji školstva ne radi adekvatno.
Krajnje je vreme da se poboljša odnos prema školstvu. Samim tim će se poboljšavati i pokazatelji znanja naših srednjoškolaca, a projekat državne mature mogao bi da se uspešno realizuje u narednim godinama. Predlažemo:
1. prestanak stranačkog i netransparentnog zapošljavanja i jasno uspostavljanje kriterijuma po kojima se nastavnici i vaspitači zapošljavaju na konkursima ‒ što bi vodilo ka stručnom, podmlađenom kadru koji bi implementirao modernije i inovativnije nastavne metode,
2. brže i efektivnije prilagođavanje programa inicijalnog obrazovanja potrebama savremenog obrazovanja ‒ kako bi sa fakulteta izlazili novi kadrovi opremljeni neophodnim znanjima i veštinama,
3. kvalitetnije i dostupnije obuke nastavnika u okviru programa stručnog usavršavanja ‒ kako bi nastavnici istinski razumeli, a onda počeli da primenjuju projektnu nastavu i nastavu orijentisanu ka ishodima i kako bi stekli i unapredili svoje digitalne kompetencije.
Srpskoj prosveti su potrebni kvalitetni nastavnici koji nose novu energiju, a onima koji su već tu, potrebno je istinski posvetiti pažnju i pružiti im svrsishodno usavršavanje. Neophodno je promeniti pristup učenju i nastavni model i izbeći fokus na reprodukciju znanja. Samo tako ćemo osposobiti učenike da u budućnosti budu stručni, profesionalni i da nadograđuju i primenjuju stečena znanja i veštine
Pročitaj i ovo:
Narodni poslanici i članovi Zeleno-levog fronta u Zaječaru
Narodni poslanici, aktivisti i članovi Zeleno-levog fronta, na čelu sa kopredsednicom ZLF, Biljanom Đorđević, pridružili su se danas u Zaječaru izbornoj kampanji od vrata do vrata. Za lokalne izbore, raspisane za 8. jun ove godine, Zeleno-levi front pruža punu podršku opozicionoj listi “Promena u koju verujemo - Uglješa Đuričković - Dragana Rašić“ koja izlazi na izbore za Skupštinu grada Zaječara.
Jezive pretnje lokalnog SNS nasilnika narodnom poslaniku ZLF Bogdanu Radovanoviću, podneta krivična prijava
Nakon današnje burne sednice Skupštine opštine Požega, narodni poslanik Zeleno-levog fronta i odbornik u SO Požega Bogdan Radovanović je preko telefona dobio pretnje od Mića Dabića, lokalnog požeškog biznismena bliskog vladajućoj stranci, koji je od ranije poznat po nasilničkom i agresivnom ponašanju.
Osuđujemo nasilje režimskih batinaša prema opoziciji u Skupštini opštine Kraljevo
Današnji incidenti u SO Kraljevo, gde su se odbornici i odbornice opozicionog Lokalnog fronta srčano borili za reč na govornici sa članovima privatnog obezbeđenja i pritom zadobili ozbiljne telesne povrede pokazuje stvarne mere represije prema onima koji ne pripadaju režimskoj eliti i ne učestvuju u njihovim koruptivnim aktivnostima.