Nedavno pristigli rezultati probnog održavanja, pilotiranja, državne mature pokazali su poražavajuće rezultate. Znanje gradiva učenika trećeg razreda gimnazija i srednjih stručnih škola meri se tek jednocifrenim postotkom tačno rešenih zadataka u nekim slučajevima, a svakako je ukupno ispod očekivanog nivoa. Smatramo da rezultati probne državne mature sekundarno govore o učeničkom znanju, a primarno o opštem lošem stanju našeg obrazovanja, koje nadležni kroz proteklu deceniju poboljšavaju samo deklarativno.

Testovi državne mature prate formu međunarodnih PISA testova. Odnosno, kako navodi Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u uvodnom materijalu o projektu državne mature, zadaci su definisani prema Revidiranoj Blumovoj taksonomiji, što znači da za potrebe državne mature učenici treba da poseduju suštinsko, funkcionalno znanje i kritičko mišljenje. Na PISA testovima naši učenici sada već tradicionalno ostvaruju loš skor, te ne čude ni ovi noviji rezultati s pilotiranja državne mature. Oni su pokazatelj sveopšteg ignorantskog pristupa obrazovanju od strane nadležnih i činjenice da se na modernizaciji školstva ne radi adekvatno.
Krajnje je vreme da se poboljša odnos prema školstvu. Samim tim će se poboljšavati i pokazatelji znanja naših srednjoškolaca, a projekat državne mature mogao bi da se uspešno realizuje u narednim godinama. Predlažemo:
1. prestanak stranačkog i netransparentnog zapošljavanja i jasno uspostavljanje kriterijuma po kojima se nastavnici i vaspitači zapošljavaju na konkursima ‒ što bi vodilo ka stručnom, podmlađenom kadru koji bi implementirao modernije i inovativnije nastavne metode,
2. brže i efektivnije prilagođavanje programa inicijalnog obrazovanja potrebama savremenog obrazovanja ‒ kako bi sa fakulteta izlazili novi kadrovi opremljeni neophodnim znanjima i veštinama,
3. kvalitetnije i dostupnije obuke nastavnika u okviru programa stručnog usavršavanja ‒ kako bi nastavnici istinski razumeli, a onda počeli da primenjuju projektnu nastavu i nastavu orijentisanu ka ishodima i kako bi stekli i unapredili svoje digitalne kompetencije.
Srpskoj prosveti su potrebni kvalitetni nastavnici koji nose novu energiju, a onima koji su već tu, potrebno je istinski posvetiti pažnju i pružiti im svrsishodno usavršavanje. Neophodno je promeniti pristup učenju i nastavni model i izbeći fokus na reprodukciju znanja. Samo tako ćemo osposobiti učenike da u budućnosti budu stručni, profesionalni i da nadograđuju i primenjuju stečena znanja i veštine
Pročitaj i ovo:
Lazović: Ministar Bratina se, u danu kad se bira REM, pohvalio da traži inovativne načine da se ugase N1 i Nova
Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina se hvali, u danu kada se bira REM, da traži inovativne načine da se ugase N1 i Nova S, izjavio je poslanik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović, komentarišući izjavu Bratine da N1, Nova i RSE ne treba da postoje u našem etru.
Đorđević: Leks specijalis stupa na snagu dan nakon usvajanja, mogu da zamislim rušenje već sledeće nedelje
"Poslednja odredba leks specijalisa je da stupa na snagu dan nakon uisvajanja. Mogu da zamislim da krenu da ruše već sledeće nedelje. Svakako da će građani doći i pokušati to da spreče, ne mogu da zamislim drugačije. Njima se toliko žuri da to sruše, da svi krivični postupci ne mogu da imaju nikakvog ishoda“, rekla je.
Radomir Lazović osudio kontramiting ispred mesta gde Dijana Hrka štrakuje glađu
Poslanik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović izjavio je danas u parlamentu da osuđuje kontramiting ispred mesta gde Dijana Hrka štrakuje glađu, zahtevajući utvrđivanje odgovornosti za pogibiju sina Stefana na novosadskoj železničkoj stanici 1. novembra prošle godine.





