Nedavno pristigli rezultati probnog održavanja, pilotiranja, državne mature pokazali su poražavajuće rezultate. Znanje gradiva učenika trećeg razreda gimnazija i srednjih stručnih škola meri se tek jednocifrenim postotkom tačno rešenih zadataka u nekim slučajevima, a svakako je ukupno ispod očekivanog nivoa. Smatramo da rezultati probne državne mature sekundarno govore o učeničkom znanju, a primarno o opštem lošem stanju našeg obrazovanja, koje nadležni kroz proteklu deceniju poboljšavaju samo deklarativno.
Testovi državne mature prate formu međunarodnih PISA testova. Odnosno, kako navodi Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u uvodnom materijalu o projektu državne mature, zadaci su definisani prema Revidiranoj Blumovoj taksonomiji, što znači da za potrebe državne mature učenici treba da poseduju suštinsko, funkcionalno znanje i kritičko mišljenje. Na PISA testovima naši učenici sada već tradicionalno ostvaruju loš skor, te ne čude ni ovi noviji rezultati s pilotiranja državne mature. Oni su pokazatelj sveopšteg ignorantskog pristupa obrazovanju od strane nadležnih i činjenice da se na modernizaciji školstva ne radi adekvatno.
Krajnje je vreme da se poboljša odnos prema školstvu. Samim tim će se poboljšavati i pokazatelji znanja naših srednjoškolaca, a projekat državne mature mogao bi da se uspešno realizuje u narednim godinama. Predlažemo:
1. prestanak stranačkog i netransparentnog zapošljavanja i jasno uspostavljanje kriterijuma po kojima se nastavnici i vaspitači zapošljavaju na konkursima ‒ što bi vodilo ka stručnom, podmlađenom kadru koji bi implementirao modernije i inovativnije nastavne metode,
2. brže i efektivnije prilagođavanje programa inicijalnog obrazovanja potrebama savremenog obrazovanja ‒ kako bi sa fakulteta izlazili novi kadrovi opremljeni neophodnim znanjima i veštinama,
3. kvalitetnije i dostupnije obuke nastavnika u okviru programa stručnog usavršavanja ‒ kako bi nastavnici istinski razumeli, a onda počeli da primenjuju projektnu nastavu i nastavu orijentisanu ka ishodima i kako bi stekli i unapredili svoje digitalne kompetencije.
Srpskoj prosveti su potrebni kvalitetni nastavnici koji nose novu energiju, a onima koji su već tu, potrebno je istinski posvetiti pažnju i pružiti im svrsishodno usavršavanje. Neophodno je promeniti pristup učenju i nastavni model i izbeći fokus na reprodukciju znanja. Samo tako ćemo osposobiti učenike da u budućnosti budu stručni, profesionalni i da nadograđuju i primenjuju stečena znanja i veštine
Pročitaj i ovo:
Hitno razmontirati sistem režimske policije koja štiti batinaše, a bije građane. Vidimo se na ulicama!
Neredi i nasilje koje su po celoj Srbiji prošle noći izazvali naprednjački batinaši i kriminalci, uz saučesništvo policije, deo su planirane i organizovane akcije za zastrašivanje građana. Nisu nikoga uplašili, već su još jednom pokazali da su u borbi za očuvanje na vlasti spremni da gaze i preko zakona i preko ljudskih života.
Dinić: Neonacista koji je izbo mladića na niškom keju u službi gradonačelnika Niša
Sinoć je ispred prostorija SNS, gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović snimljen kako se dogovara sa muškarcem sa belim kačketom, koji je ubrzo identifikovan kao Nikola Radonjić, lokalni vođa navijača, član neonacističkih i skinhed grupa, i višestruko osuđivani nasilnik.
Lični stav Dejana Petrovića: Odgovor na tekst Aleka Kavčića
Pročitajte lični osvrt odbornika ZLF-a u Skupštini GO Medijana u kojem je odgovorio na autorski tekst Aleka Kavčića koji je objavljen na portalu ,,Nova S”.