
Profesor Fakulteta političkih nauka i poslanik ZLF-a, Đorđe Pavićević izjavio je da su podaci popisa stanovništva koji se odnose na obrazovanje sami po sebi loši.
Kako je rekao za FoNet, Srbija ima više građana sa samo osnovnim obrazovanjem ili bez obrazovanja, nego sa visokim i višim.
Pavićević, koji je i član parlamentarnog Odbora za obrazovanje, nauku i tehnološki razvoj je, povodom podatka da je nešto više od šest odsto stanovništva bez osnovne škole, a oko 18 odsto samo sa osnovnom školom, dok visoko i više obrazovanje ima više od 20 odsto stanovništva, ocenio za FoNet da je stanje još lošije ukoliko se sagledaju i ostali pokazatelji.
“Rezultati PISA testiranja pokazuju da je svaki treći petnaestogodišnjak funkcionalno nepismen i da problemi u našem obrazovanju počinju već od četvrtog razreda osnovne škole“, naveo je Pavićević.
Prema njegovim rečima, i porast broja visoko obrazovanih se mora uzeti sa rezervom, s obzirom na inflaciju sumnjivih, čak nelegalnih, diploma od 2011. godine.
Kao krivca za negativne pokazatelje Pavićević vidi, na prvom mestu, lošu obrazovnu politiku, ali i kadrovska rešenja u obrazovnim institucijama, uključujući Ministarstvo prosvete.
“Vlada iz godine u godinu odbija da podigne udeo obrazovanja u bruto društvenom proizvodu (BDP), koji je jedan od najnižih u Evropi”, izjavio je Pavićević, uz konstataciju da ne treba izgubiti iz vida ni širi društveni i politički kontekst.
“Obrazovanje, tačnije znanje, nije više osnov društvene prohodnosti i uspeha. Učenje i obrazovanje se smatraju gubljenjem vremena, jer postoje političke i društvene prečice za uspeh. Slično važi i za materijalni i društveni status nastavnika. To je, iz perspektive društvenog statusa, gubitničko zanimanje“, rekao je Pavićević.
On kao rešenje za stanje u prosveti vidi povećanje izdvajanja za obrazovanje, koje bi, prema njegovom mišljenju, trebalo povećati sa sadašnjih 3,5 odsto BDP na evropski prosek od oko pet odsto.
Pavićević je naveo da su u Srbiji obrazovne reforme uvek izvođene bez prave budžetske podrške.
Druga važna stvar koju treba popraviti je položaj nastavnika. Oni su izloženi pritiscima, čak nasilju, troše vreme na razne papirologije i imaju ispodprosečne plate, rekao je Pavićević.
Treba prekinuti “ad hok” eksperimente poput dualnog obrazovanja, uvedenog na konferenciji za štampu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ocenio je Pavićević, uz konstataciju da je neophodno početi široku društvenu raspravu o tome kakvo nam je obrazovanje potrebno i ne donositi zakone i uvoditi reforme ispod žita, tokom leta i pred početak školske godine.
Pročitaj i ovo:
ZLF sa nemačkim poslanicima: Građani pokazali veliki demokratski potencijal, vlast izbegava reforme
Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović ocenio je danas, nakon sastanka poslaničke grupe ZLF sa poslanicima Zelenih u nemačkom Bundestagu, da građani Srbije već duže vreme pokazuju veliki demokratski potencijal, dok je vlast ta koja reforme u toj oblasti izbegava.
Jerinić za Insajder debatu: Zakoni u ovoj zemlji ne važe jednako za sve
Profesorka Jelena Jerinić smatra da je ključni problem osećaj nejednakog tretmana pred zakonom – posebno u slučajevima u kojima učestvuju funkcioneri vlasti ili njima bliski ljudi. Podseća na niz nerešenih ili sporno završenih slučajeva, poput pogibije radnika u Namenskoj, saobraćajne nesreće u kojoj je sin Željka Mitrovića usmrtio devojčicu, pada helikoptera ili slučaja „dva minuta na naplatnoj rampi“.
Ceo tekst Memoranduma o strateškoj saradnji Zeleno-levog fronta i Pokreta slobodnih građana
Pročitajte u celosti tekst potpisanog Memoranduma o strateškoj saradnji ZLF-PSG!






