Profesor Fakulteta političkih nauka i poslanik ZLF-a, Đorđe Pavićević izjavio je da su podaci popisa stanovništva koji se odnose na obrazovanje sami po sebi loši.
Kako je rekao za FoNet, Srbija ima više građana sa samo osnovnim obrazovanjem ili bez obrazovanja, nego sa visokim i višim.
Pavićević, koji je i član parlamentarnog Odbora za obrazovanje, nauku i tehnološki razvoj je, povodom podatka da je nešto više od šest odsto stanovništva bez osnovne škole, a oko 18 odsto samo sa osnovnom školom, dok visoko i više obrazovanje ima više od 20 odsto stanovništva, ocenio za FoNet da je stanje još lošije ukoliko se sagledaju i ostali pokazatelji.
“Rezultati PISA testiranja pokazuju da je svaki treći petnaestogodišnjak funkcionalno nepismen i da problemi u našem obrazovanju počinju već od četvrtog razreda osnovne škole“, naveo je Pavićević.
Prema njegovim rečima, i porast broja visoko obrazovanih se mora uzeti sa rezervom, s obzirom na inflaciju sumnjivih, čak nelegalnih, diploma od 2011. godine.
Kao krivca za negativne pokazatelje Pavićević vidi, na prvom mestu, lošu obrazovnu politiku, ali i kadrovska rešenja u obrazovnim institucijama, uključujući Ministarstvo prosvete.
“Vlada iz godine u godinu odbija da podigne udeo obrazovanja u bruto društvenom proizvodu (BDP), koji je jedan od najnižih u Evropi”, izjavio je Pavićević, uz konstataciju da ne treba izgubiti iz vida ni širi društveni i politički kontekst.
“Obrazovanje, tačnije znanje, nije više osnov društvene prohodnosti i uspeha. Učenje i obrazovanje se smatraju gubljenjem vremena, jer postoje političke i društvene prečice za uspeh. Slično važi i za materijalni i društveni status nastavnika. To je, iz perspektive društvenog statusa, gubitničko zanimanje“, rekao je Pavićević.
On kao rešenje za stanje u prosveti vidi povećanje izdvajanja za obrazovanje, koje bi, prema njegovom mišljenju, trebalo povećati sa sadašnjih 3,5 odsto BDP na evropski prosek od oko pet odsto.
Pavićević je naveo da su u Srbiji obrazovne reforme uvek izvođene bez prave budžetske podrške.
Druga važna stvar koju treba popraviti je položaj nastavnika. Oni su izloženi pritiscima, čak nasilju, troše vreme na razne papirologije i imaju ispodprosečne plate, rekao je Pavićević.
Treba prekinuti “ad hok” eksperimente poput dualnog obrazovanja, uvedenog na konferenciji za štampu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ocenio je Pavićević, uz konstataciju da je neophodno početi široku društvenu raspravu o tome kakvo nam je obrazovanje potrebno i ne donositi zakone i uvoditi reforme ispod žita, tokom leta i pred početak školske godine.
Pročitaj i ovo:
Đorđević: Studentkinje i studenti daju primer kako i ostali segmenti društva mogu da podnesu žrtvu
Vlast igra istovremeno dvije igre, smirujući i istovremeno raspirujući krizu. Da bi mogli da kažu da je bilo nekih mrvica odgovornosti, a da nekako ispadne da to nema veze sa njima rekla je Đorđević u intervjuu za Monitor.
Skraćivanjem polugodišta Vučić pokušava da se sakrije od nezadovoljnih učenika i prosvetara
Skraćivanjem polugodišta režim Aleksandra Vučića želi da pobegne i sakrije se od protesta i blokada prosvetnih radnika i mladih. Još jednom se pokazalo da Vučiću nije stalo ni do izgubljenih časova i predavanja, ni do položaja prosvetnih radnika kako tvrdi, već samo kako da izbegne nezadovoljstvo ljudi.
Lazović: U Savetu REM-a treba da budu ljudi od integriteta
Poslanik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović je rekao da je Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) bio jedan od ključnih instrumenata za ostvarivanje kontrole medijske slike i propagandu u službi vlasti, te da će boriti da u novom sazivu tog tela budu ljud koji znaju i žele da se bave poslom koji je REM-u zakonski poveren.