Pokret Ne davimo Beograd smatra da je izgradnja metroa izuzetno važna za razvoj Beograda, ali da će ovako loše planiran metro ostaviti trajne posledice po naš grad, poručeno je na konferenciji za medije koja je održana povodom predaje primedbi na Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu. O tome šta su sve problemi ovako planiranog metroa i kako to da popravimo, govorili su Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Ne davimo Beograd i Dobrica Veselinović, član malog veća Ne davimo Beograd.

Ključne zamerke pokreta Ne davimo Beograd polaze od ukazivanja na pogrešan izbor prve linije, koja je trebalo da poveže najgušće naseljene oblasti Beograda, ali prema novim planovima ona je promenjena pa umesto pravca Ustanička-Zemun, povezuje Makiško polje i Ada Huju.

Ukoliko se već odustalo od linije koju je decenijama zastupala stručna javnost, postavlja se pitanje zašto planirana trasa metroa ne obuhvata velika naselja u njenoj blizini, već zaobilazi veliki broj građana i građanki u naseljima u nastavku Ibarske magistrale. Pokret Ne davimo Beograd zahteva, kroz primedbe na plan, da se modifikuje pravac prve linije metroa tako da prati trasu već predviđenu Generalnim urbanističkim planom Beograda, a koja vodi od Trgovačke ulice do groblja “Orlovača” i time povezuje Banovo Brdo, i naselja Žarkovo, Vidikovac, Cerak kao i Labudovo i Petlovo brdo.

Pokret Ne davimo Beograd u svojim primedbama zahteva i da se trasa metroa poveže sa železničkom stanicom Beograd centar (“Prokop”) i sa železničkom stanicom “Vukov spomenik” kao centrima u kojima se susreću raznovrsni međunarodni, regionalni, lokalni i vozovi BG voza.

Takođe, neshvatljivo je da se “Klinički centar Srbije” neće naći na trasi metroa, iako je zdravstvena ustanova od nacionalnog značaja, i koriste je svi građani Srbije pa je posebno važno da se obezbedi brz i efikasan prevoz od drugih saobraćajnih čvorišta do njega.

Pokret je ukazao i na to da su predložena i neka od jako problematična rešenja za izgradnju metro stanica “Sajam” i “Mekenzijeva” koja su predviđena predmetnim planom. Nepotrebno se insistira na izgradnji ovih izuzetno skupih železničkih stanica, koje ne povezuju adekvatno metro i železnicu, čime će biti naneta ogromna šteta samom metru, železničkom sistemu i građanima.

Nedavno sprovedeno istraživanje Instituta za urbane politike pokazuje da čak 72 procenta građana smatra da bi metro morao da reši postojeće probleme u saobraćaju, umesto da bude u službi razvoja novih gradskih oblasti koje grade investitori bliski vlasti.

Pogledajte ceo tok konferencije za medije povodom predaje primedbi na Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu. O tome šta su sve problemi ovako planiranog metroa i kako to da popravimo, govorili su Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Ne davimo Beograd i Dobrica Veselinović, član malog veća Ne davimo Beograd.

Pročitaj i ovo:

Protest povodom najave rušenja Hotela Jugoslavija

Povodom najave rušenja hotela Jugoslavija i izgradnje stambeno-poslovnog kompleksa, koji je u suprotnosti sa potrebama građana i očuvanjem kulturno-istorijskog nasleđa ovog dela Beograda, Zeleno-levi front organizovaće protest u subotu, 27. aprila 2024. godine, sa početkom u 12h, ispred hotela Jugoslavija.

Robert Kozma za Vreme: Biram borbu!

Kriminalni režim odavno nema legitimitet. Jasno je da u Srbiji nema demokratije. Izlaskom na izbore ne daje mu se legitimitet, kao što se ni prihvatanjem mandata u Narodnoj skupštini ne priznaje da su izborni uslovi bili pošteni ili da nije bilo krađe.