Odluka gradske vlasti o ukidanju trolejbusa, ponovo pokazuje katastrofalno neznanje gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji odluke očigledno donosi prema sopstvenom nahođenju i bez konsultacije sa strukom.

“Nema smisla ukidati postojeći trolejbuski podsistem koji već funkcioniše i menjati ga novim,  sa električnim autobusima, jer su troškovi ukidanja i uvođenja novog sistema veći,  a učinak isti”, kaže Zoran Bukvić, koordinator ZLF programske grupe za saobraćaj.

“Da je tačno da trolejbusi koče razvoj grada, odavno bi ih  ukinuli Rim, Cirih, Atina, Kijev, Prag, Salcburg, Milano i mnogi drugi gradovi u Evropi, i uveli električne autobuse”, dodao je Bukvić.

Trolejbusi su idealni za brdovite gradove kao što je Beograd i bolje funkcionišu na uzbrdicama za razliku od električnih autobusa, posebno u zimskim uslovima. Takođe, trolejbusi ne moraju da se dopunjuju za razliku od električnih autobusa, što omogućava bolji obrt vozila na liniji i povećava fleksibilnost ovog vida javnog prevoza u kontekstu održavanja reda vožnje. Obzirom da već posedujemo električnu mrežu.

Zeleno-levi front smatra da  je potrebno da se nabave novi trolejbusi sa baterijom, odnosno  autonomijom kretanja, koji bi imali fleksibilnost električnog autobusa da mogu da se kreću bez električne mreže u slučaju potrebe, ali i održivost trolejbusa, jer je potrebno manje toksičnih minerala odnosno litijuma za baterije, što ih čini i ekološkijim i energetski efikasnijim.

Pročitaj i ovo:

Đorđević (ZLF): Potrebno nacionalizovati NIS

Srbija mora biti prijatelj svojim građanima, zbog čega je potrebno nacionalizovati Naftnu industriju Srbije (NIS), što ne treba mešati sa pravom na imovinu, poručila je danas zamenica šefa Poslaničke grupe Zeleno-levog fronta Biljana Đorđević, dodajući da je „savamalska oligarhija povredila pravo na imovinu kompanije Iskra 2016. godine“.