Odluka gradske vlasti o ukidanju trolejbusa, ponovo pokazuje katastrofalno neznanje gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji odluke očigledno donosi prema sopstvenom nahođenju i bez konsultacije sa strukom.
“Nema smisla ukidati postojeći trolejbuski podsistem koji već funkcioniše i menjati ga novim, sa električnim autobusima, jer su troškovi ukidanja i uvođenja novog sistema veći, a učinak isti”, kaže Zoran Bukvić, koordinator ZLF programske grupe za saobraćaj.
“Da je tačno da trolejbusi koče razvoj grada, odavno bi ih ukinuli Rim, Cirih, Atina, Kijev, Prag, Salcburg, Milano i mnogi drugi gradovi u Evropi, i uveli električne autobuse”, dodao je Bukvić.
Trolejbusi su idealni za brdovite gradove kao što je Beograd i bolje funkcionišu na uzbrdicama za razliku od električnih autobusa, posebno u zimskim uslovima. Takođe, trolejbusi ne moraju da se dopunjuju za razliku od električnih autobusa, što omogućava bolji obrt vozila na liniji i povećava fleksibilnost ovog vida javnog prevoza u kontekstu održavanja reda vožnje. Obzirom da već posedujemo električnu mrežu.
Zeleno-levi front smatra da je potrebno da se nabave novi trolejbusi sa baterijom, odnosno autonomijom kretanja, koji bi imali fleksibilnost električnog autobusa da mogu da se kreću bez električne mreže u slučaju potrebe, ali i održivost trolejbusa, jer je potrebno manje toksičnih minerala odnosno litijuma za baterije, što ih čini i ekološkijim i energetski efikasnijim.
Pročitaj i ovo:
Školski odbori kao odbrana obrazovanja i zakonitog poslovanja škola
Serijsko i masovno obračunavanje sa neposlušnim učiteljima, nastavnicima, profesorima i direktorima škola u Srbiji traje već mesecima - od početka studentskih i građanskih protesta, a naročita eskalacija prati izbor Dejana Vuka Stankovića za ministra “osvete”.
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.