Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd danas obeležava Svetski dan bez automobila, tako što se naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice kao i svaki drugi dan kroz grad kreću peške, biciklom ili javnim prevozom.
Zeleno-levi front ističe da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, odlukama gradske vlasti već godinama planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, ne širi se mreža žutih traka, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, bulevari se šire za privatne automobile, a ne grade se nove biciklističke staze. Bezbednost učesnika u saobraćaju je na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa, neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom. “Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu. Na današnji dan simbolički želimo da ukažemo na problem saobraćaju u beogradu i skrenemo pažnju na načine koji bi poboljšali život u Beogradu”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd, Moramo.
Naš plan “Od kuće do posla za 30 minuta” podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija javnog prevoza i bolje korišćenje postojeće tramvajske infrastrukture širenje mreže BG voza.
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju.
Zeleno-levi front planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je grad koji se održivo kreće!
Pročitaj i ovo:
Zdravko Janković: Brodovi-hoteli umesto uklonjenih splavova na Savi?
Lice starog Beograda polako, ali sigurno nestaje. Sa projektom Beograd na vodi korenito se promenio izgled grada na obalama i nastavlja da se menja. Proteklog vikenda raspisan je tender za čišćenje leve obale Save, od ušća do Gazele. Na tom prostoru trebalo bi da se izgradi međunarodno putničko pristanište za brodove hotele za izložbu EXPO.
Vlast najavljuje najveći udar na državne univerzitete do sada
Zeleno-levi front upozorava na opasne namere predsednika republike i Srpske napredne stranke da kažnjavanjem državnih univerziteta uništi visoko obrazovanje u Srbiji, koje je više od dva veka jedan od najvažnijih stubova moderne srpske državnosti, čak i pre nego što je moderna srpska država postojala.
Đorđević za portal Simptom: Vlada Đura Macuta biće vlada osvete, a premijer “kratkotrajna Vučićeva igračka”
“Na ovaj izbor Vlade gledam kao na kupovinu vremena i pokušaj konsolidacije režima do nekog trenutka kada će sami oboriti sopstvenu vladu u trenutku koji njima odgovara, a ne onda kada su zatečeni političkom krizom, jer tako su do sada radili i tako jedino znaju da rade”, kaže Đorđevićeva.