Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd danas obeležava Svetski dan bez automobila, tako što se naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice kao i svaki drugi dan kroz grad kreću peške, biciklom ili javnim prevozom.
Zeleno-levi front ističe da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, odlukama gradske vlasti već godinama planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, ne širi se mreža žutih traka, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, bulevari se šire za privatne automobile, a ne grade se nove biciklističke staze. Bezbednost učesnika u saobraćaju je na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa, neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom. “Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu. Na današnji dan simbolički želimo da ukažemo na problem saobraćaju u beogradu i skrenemo pažnju na načine koji bi poboljšali život u Beogradu”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd, Moramo.
Naš plan “Od kuće do posla za 30 minuta” podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija javnog prevoza i bolje korišćenje postojeće tramvajske infrastrukture širenje mreže BG voza.
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju.
Zeleno-levi front planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je grad koji se održivo kreće!
Pročitaj i ovo:
Lazović o projektu Jadar: Gde god se rasprodaju naša dobra, disaćemo im za vrat
„Mi da se mirimo sa stanjem stvari odustali bismo od bilo koje borbe. I nama je potrebno da živimo zdravo, da nam ne zagađuju vazduh i podzemne vode. Gde god je SNS bio da rasprodaje naša dobra – ono što je zajedničko, javno i naše, mi ćemo biti tu da im dišemo za vrat“, naglašava Lazović.
ZLF traži izvinjenje predsednika Skupštine Subotice jer nije bilo sednice na Dan oslobođenja
Odbornik Zeleno-levog fronta Luka Vučinac je danas zvaničnim dopisom tražio da se predsednik Skupštine Grada Daniel Đivanović izvini jer nije bilo svečane sednice tog tela povodom 10. oktobra, Dana oslobođenja Subotice od fašizma, čime je prekršen Poslovnik o radu koji predviđa takvu sednicu.
Grubački: Miloš Vučević će ostati upisan u istoriji besčašća
Miloš Vučević se i dovukao do mesta predsednika SNS i na žalost i predsednika republičke Vlade tako što u beskrupoloznosti dosledno prati svog šefa. Onog što je časnoj porodici Milovojevića iz Lučana izrekao onu gadost o tome da je njiihov sin izgubio život zato što ne radi na „manekenskoj pisti, već u fabrici oružja“.