Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd danas obeležava Svetski dan bez automobila, tako što se naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice kao i svaki drugi dan kroz grad kreću peške, biciklom ili javnim prevozom.
Zeleno-levi front ističe da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, odlukama gradske vlasti već godinama planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, ne širi se mreža žutih traka, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, bulevari se šire za privatne automobile, a ne grade se nove biciklističke staze. Bezbednost učesnika u saobraćaju je na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa, neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom. “Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu. Na današnji dan simbolički želimo da ukažemo na problem saobraćaju u beogradu i skrenemo pažnju na načine koji bi poboljšali život u Beogradu”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd, Moramo.
Naš plan “Od kuće do posla za 30 minuta” podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija javnog prevoza i bolje korišćenje postojeće tramvajske infrastrukture širenje mreže BG voza.
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju.
Zeleno-levi front planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je grad koji se održivo kreće!
Pročitaj i ovo:
Otvaranjem nezavršene deonice auto-puta do Požege, Vučić i poslušnici svesno ugrožavaju bezbednost građana
Zeleno-levi front upozorava javnost na izuzetno opasnu pozadinu današnjeg svečanog otvaranja deonice auto-puta Pakovraće - Požega, jer se radi o svesnom ugrožavanju bezbednosti građana. Nova deonica auto-puta, koju je Aleksandar Vučić sa svojom svitom nestručih partijskih ministara - klimača glavom, otvorio jutros je - nezavršena.
Radomir Lazović pozvao na sastanak studenata, civilnog društva i političkih stranaka: Pritisak na studentima je velik
Radomir Lazović, narodni poslanik i kopredsednik Zeleno-levog fronta, kaže da ova stranka poziva sve građane da se pridruže lokalnim blokadama koje se dešavaju u njihovim krajevima, ali poziva i na koordinaciju studenata, organizacija civilnog društva i političkih partija.
Grubački: Pokušaj samospaljivanja je krik protiv političke represije
„Doveli ste čoveka u situaciju da se zapali jer mu je jedini greh bio što je vozio studente na protest. Vlast koja se boji svojih građana, vlast koja hapsi decu, buši gume i oduzima tablice, to više nije vlast. To je aparat sile i osvete“, izjavio je Branislav Guta Grubački, osnivač pokreta Novi Optimizam i pokrajinski poslanik Zeleno-levog fronta u Skupštini AP Vojvodine.