Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd danas obeležava Svetski dan bez automobila, tako što se naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice kao i svaki drugi dan kroz grad kreću peške, biciklom ili javnim prevozom.
Zeleno-levi front ističe da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, odlukama gradske vlasti već godinama planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, ne širi se mreža žutih traka, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, bulevari se šire za privatne automobile, a ne grade se nove biciklističke staze. Bezbednost učesnika u saobraćaju je na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa, neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom. “Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu. Na današnji dan simbolički želimo da ukažemo na problem saobraćaju u beogradu i skrenemo pažnju na načine koji bi poboljšali život u Beogradu”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd, Moramo.
Naš plan “Od kuće do posla za 30 minuta” podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija javnog prevoza i bolje korišćenje postojeće tramvajske infrastrukture širenje mreže BG voza.
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju.
Zeleno-levi front planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je grad koji se održivo kreće!
Pročitaj i ovo:
Novi predlog Zakona o dobrobiti životinja ugrožava njihovu zaštitu
Povodom radne verzije nacrta Zakona o dobrobiti životinja Srbije koja je objavljena na sajtu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede dana 8. avgusta 2025. godine, naš stav je da radnu verziju treba vratiti na značajnu izmenu i doradu u zakonskim okvirima.
Hitno razmontirati sistem režimske policije koja štiti batinaše, a bije građane. Vidimo se na ulicama!
Neredi i nasilje koje su po celoj Srbiji prošle noći izazvali naprednjački batinaši i kriminalci, uz saučesništvo policije, deo su planirane i organizovane akcije za zastrašivanje građana. Nisu nikoga uplašili, već su još jednom pokazali da su u borbi za očuvanje na vlasti spremni da gaze i preko zakona i preko ljudskih života.
Dinić: Neonacista koji je izbo mladića na niškom keju u službi gradonačelnika Niša
Sinoć je ispred prostorija SNS, gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović snimljen kako se dogovara sa muškarcem sa belim kačketom, koji je ubrzo identifikovan kao Nikola Radonjić, lokalni vođa navijača, član neonacističkih i skinhed grupa, i višestruko osuđivani nasilnik.