Umesto novog tendera za javno privatno partnerstvo za naplatu karata u gradskom prevozu, Ne davimo Beograd poziva grad da ovaj profitabilni posao, koji je do sada obavljala privatna firma Apex Solution Technology, preko sistema Bus Plus, vrati javnom gradskom prevozu.
U tvrdnje gradske vlast da će novi tender otkloniti probleme i smanjiti troškove Bus Plusa može da poveruje samo neko ko nije čitao šta je predviđeno tenderom. Nema drugog objašnjenja za jednu od novih stavki u tenderu kojom se, tobože, profit novog privatnog partnera delimično limitira na 900 miliona dinara mesečno. Profit kompanije Apex je bio oko 80 miliona mesečno. Ovo je način da se napravi privid da vlast štiti interese grada, dok se privatnom partneru u stvari ostavlja ista mogućnost ekstra zarade, sem ako baš ne bude 11 puta veća, a onda ćemo da je ograničimo. U tom maniru je i planirano smanjenje profita partnera za 0,61 posto. Iznos koji će zaraditi nije više 8,53, već 7,92, ali nema inicijalnih ulaganja i posao je odavno razrađen. Ovo su samo primeri kako se to gradska vlast na čelu sa Goranom Vesićem bori za interese grada. Manipulacijama i prikrivanjem štete. Godinama ova gradska vlast javne usluge ustupa privatnicima na kojima oni ostvaruju ogromne profite a sve rizike I posledice takvih poslovanja snose građani I građanke.
Ne treba nam produžavanje javno-privatnog partnerstva, koje predlaže grad, već izbacivanje posrednika i ozbiljno ulaganje u javni gradski prevoz.
U osmogodišnjem poslu privatna firma Apex Solutions Technology d.o.o, uz prvobitno uloženih 12 miliona evra za opremu, bez ikakvog rizika, zaradila je više desetina miliona evra i ostvarila ekstra profit, a na štetu građana koji su snosili najveći rizik ovog poslovanja. Sav ovaj novac mogao je biti uložen u GSP što bi pomoglo da zaustavi njegovo potpuno rasulo kojeg smo danas svesni. Ukoliko hitno ne reagujemo preti nam potpuni kolaps ovog javnog preduzeća koje pogađa konstantni manjak autobusa, koji su pritom i dotrajali, loši radni uslove zaposlenih u GSP-u koji dovode do sve manjeg broja vozača i njihove velike prosečne starosti i sveukupno loša usluga za sve građane Beograda.
Ne davimo Beograd kao politički pokret snažno zastupa tezu da je drugačije upravljanje javnim resursima neophodno, te stoji na brani dalje privatizacije pogotovu u komunalnom sektoru. Smatramo da je demokratizacija upravljanja javno-komunalnim preduzećima i veće uključivanje građana u njihov rad od presudnog značaja za njihovu efikasnost, smanjivanje korupcije i na kraju pružanje bolje usluge.
Ne davimo Beograd ima plan kako da unapredi sistem javnog prevoza za sve građane. Kroz bolju organizaciju trasa javnog prevoza (koristeći postojeću infrastrukturu BG voza i širenjem mreže žutih linija) unapredili bismo kvalitet usluge i života za skoro 50% Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Planom koji obuhvata tri brze linije autobusa, tri brze linije tramvaja i tri linije BG voza, omogućićemo da za veliku većinu sugrađana put od kuće do posla traje najviše 30 minuta.
Naš detaljan plan “30 minuta od kuće do posla” pogledajte na linku
Pročitaj i ovo:
Zeleno-levi front: Stop progonu i zastrašivanju građana u Nišu
Zeleno-levi front najoštrije osuđuje policijski progon i zastrašivanje niških studenata i aktivista i zahteva momentalno odustajanje od krivičnog gonjenja građana koji se legitimnim oblicima protesta bore za pravdu. Posebno osuđujemo prljavu kampanju koja se u tabloidnim medijima vodi protiv studenta Mateje Nikolića, kao i predsednikov poziv na hajku protiv ovog mladog aktiviste.
Poslanici parlamentarne opozicije predstavili su zajednički koncept prelazne Vlade narodnog poverenja
Koncept prelazne Vlade narodnog poverenja čiji je suštinski mandat da obezbedi minimalne uslove za ostvarenje studentskih zahteva i održavanje fer i poštenih izbora je sledeći: trajaće najviše do devet meseci, imaće konkretne zadatke.
Vlada narodnog poverenja – ceo tekst predloga
Usled duboke društvene i političke krize koja postoji u Srbiji nakon krađe izbora u nekoliko izbornih ciklusa, serije tragedija, protesta i društvene nestabilnosti, a posebno izraženo nakon tragičnog pada nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra 2024. godine kada je 15 ljudi izgubilo živote, a dvoje zadobilo trajne teške povrede, kao posledice korupcije, nestručnosti i nemara, i nakon najvećeg protesta u istoriji Srbije održanog 15. marta 2025. godine kada su mirni okupljeni građani tokom komemorativnog petnaestominutnog pomena napadnuti zvučnim oružjem, parlamentarne stranke opozicije predlažu formiranje VLADE NARODNOG POVERENjA.