Iako veliki broj ljudi svaki dan putuje na potezu Beograd – Pančevo, već deset godina ne postoji železnički putnički saobraćaj na ovoj relaciji zbog nepostojanja političke volje. Ne davimo Beograd poziva Grad Beograd da omogući građanima ovaj vid održivog, boljeg i efikasnijeg vida prevoza, jer bi njegovim uspostavljanjem, svi imali višestruke koristi.
Produžavanje BG voza do Pančeva smanjilo bi intenzitet automobilskog i autobuskog saobraćaja, pogotovo u špicu, čime bi se smanjile gužve na preopterećenom Pančevačkom mostu, zagađenje vazduha bi bilo manje, a vreme putovanja bi značajno bilo skraćeno.
Nedavno povećane cena karata lokalnog autoprevoznika dodatno opterećuju džepove građana, a naročito studenata, koji su svoje nezadovoljstvo i iskazali na protestu. Niže cene karata koje bi nudio BG voz preorijentisale bi i veliki broj građana koji rade u Beogradu, odnosno u Pančevu da ga koriste, što bi samim tim povećalo prihode samom Gradu Beogradu i omogućilo održavanje železnice.
“Energetska i klimatska kriza širom sveta pokazala je da moramo da menjamo navike i pronalazimo efikasnije modele kretanja, pogotovu u gradovima. Širom Evrope pokrenuti su veliki projekti širenja železničkih mreža, programi jeftinih karata za vozove, pa je tako u Nemačkoj tokom letnjih meseci promotivna mesečna karta za sve videove javnog prevoza bila samo 9 evra. Grad Beč svojim građanima nudi godišnju kartu za javni prevoz od 365 evra, što je nešto malo skuplje od godišnjeg iznosa koji Beograđani moraju da izdvoje na javni prevoz, dok je kvalitet prevoza neuporedivo bolji”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj pokreta Ne davimo Beograd i dodao da bi za mnoge građane BG voz bi bio alternativa i privatnom automobilu zbog veće pouzdanosti i tačnosti, jer voz nije zavistan od saobraćajne mreže i ne bi se zaglavljivao u gradskim gužvama.
Produžavanje BG voza do Pančeva samo je jedno u nizu rešenja koje ima Ne davimo Beograd kako bi građanima i građankama omogućili da za 30 minuta stignu od kuće do posla, omogućili da se sve više koristi javni prevoz, a sve manje upotrebljavaju privatni automobili. To stanje je moguće postići pametnijom upotrebom onoga što imamo i vizijom grada u kome će kretanje građana biti lako, brzo i zdravo.
Pročitaj i ovo:
Lazović: Previše je nadstrešnica da bismo mislili da se neće nama dogoditi
Ima gomilu projekata koje su uradili na sličan način kao rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu i sve bi to trebalo proveriti.
Đorđević: Vlast ne pokazuje spremnost za preuzimanje odgovornosti za tragediju u Novom Sadu
Vučićevo spominjanje krivične, ali i političke odgovornosti za Biljanu Đorđević, narodnu poslanicu i kopredsednicu Zeleno-levog fronta je nova verzija kriznog menadžmenta.
Jezivi napadi Ane Brnabić na ZLF zbog organizacije akcije KRVAVE SU VAM RUKE
Odgovor na napade Ane Brnabić na ZLF zbog organizacije akcije KRVAVE SU VAM RUKE i jezive izjave da je opoziciji problem što više ljudi nije stradalo.