Не давимо Београд добио спор против Информера – морају да плате 510 хиљада

2018-05-07T09:35:07+00:0007. 05. 2018.|

Иницијатива Не давимо Београд добила је првостепену пресуду, по тужби против Драгана Ј. Вучићевића и дневних “новина” Информер којом је туженима наложено да активистима иницијативе, Ксенији Радовановић, Добрици Веселиновићу и Радомиру Лазовићу, на основу претрпљеног душевног бола и нематеријалне штете, због повреде части и угледа исплате по 100 хиљада динара, а због повреде права на аутентичност још по 70 хиљада динара, што је укупно 510 хиљада динара. Додатно, тужени су у обавези да плате и судске трошкове у износу од 165 хиљада динара.

informer

Ради се о једном од серије чланака у оквиру континуиране кампање организоване са циљем да дискредитује активиста иницијативе Не давимо Београд. У тексту се, између осталог, тврди да протести које је организовала иницијатива Не давимо Београд треба да прерасту у насилне демонстрације, хаос, немире, физичке обрачуне, да их организују ЕУ и САД, да су финансирани од стране Сороша и Рокфелера, да иза организатора протеста стоје Јанковић, Шабић и екстремни политички покрети, а активисти иницијативе приказани су као слуге страног фактора, радикална формација која жели да пољуља уставни поредак, издајници, насилници, па чак и као неко ко би могао да угрози животе појединаца на власти.

Само у првих 100 дана од почетка протеста због рушења у Херцеговачкој 2016. године, наши активисти нашли су се преко 40 пута на насловним и носећим странама дневних “новина” Информер.

Неки од наслова којим су покушали да нас дискредитују били су: „Убијање Вучића“, „Шефови жуте патке хтели да линчују Синишу Малог“, „Креће насиље у Србији!“, „Сорош за хаос у Србији дао скоро четири милиона евра“, „Жута патка хоће и да бије“, „Странци дају милионе за лажне афере у Србији“, „НАТО подржао жуту патку“. Ова кампања, јасно оркестрирана из кругова блиских власти, у којој јавним претњама и коментарима учествују чак и поједини народни посланици, наставила се до данашњих дана, а кулминирала је претњама и насртајима на активисте иницијативе у току изборне кампање за скупштину града Београда.

“Ово је добра одлука суда. Писање Информера је недопустиво, оно има за циљ прављење атмосфере линча, а потпуно је јасно да је оно неодвојиво од других притисака којима смо били изложени у прошлости у режији владајуће странке. У спорном чланку, један од саговорника који нас оптужује да желимо да изазовемо хаос, немире и физичке обрачуне је Владимир Ђукановић, народни посланик.” – изјавила је Ксенија Радовановић.

“Иако смо од самог почетка у неравноправној и прљавој борби, под мноштвом притисака, ми нисмо желели да пустимо да “Информер” лешинари над нама као појединцима и над организацијом коју представљамо, већ смо уложили додатан напор да се и на суду суочимо са творцима овог малициозног и злонамерног “медија” како би показали сво зло које они чине. На овај начин надамо се да и охрабрујемо све остале који због критика власти пролазе разноразне нападе прорежимских таблоида, да не остану неми, већ да следећи наш пример упуте тужбе надлежним органима. Иницијатива Не давимо Београд им у томе може и хоће помоћи ” поручио је Добрица Веселиновић

“Парадоксално, изгубивши овај спор и с обзиром да морају да нам плате накнаду, Драган Ј. Вучићевић и дневне новине Информер постају једни од највећих донатора иницијативе Не давимо Београд. У томе лично посебно уживам” – изјавио је Радомир Лазовић

Сав новац добијен у овом и другим споровима против дневних “новина” Информер биће искоришћен за наставак рада иницијативе.