Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za ustupanje linija javnog prevoza na potezima 100 i 700, usvojen je od strane Privremenog organa grada Beograda ekspresno na telefonskoj sednici, iako su nadležnosti Privremenog ograna isključivo neodložni poslovi u vezi sa normalnim funkcionisanjem grada. Ovaj posao u trajanju od 10 godina, vredan je više od desetina miliona evra.
Detaljnim uvidom u analizu ovog javno-privatnog partnerstva koja predstavlja osnov za budući tender kojim će se privatnim prevoznicima ustupiti potez 100 i potez 700 gradskog prevoza, nije bilo moguće naći obrazloženje zašto se uopšte pribegava privatizaciji.
U poslednjih nekoliko godina se na tenderu u gradu Beogradu pojavljuje samo jedan ponuđač, što je i ovde slučaj, što implicira da je tender unapred dogovoren, a da je ostalim potencijalnim ponuđačima kroz same uslove poslata poruka da ne ulaze u takmičenje za taj posao.
“Poenta tendera je da imamo konkurenciju, jer kada imate šta da izaberete, onda je kvalitet bolji, a i cena može biti povoljnija. Sa druge strane, kada se unapred zna ishod i da konkurencije nema, svaki privatnik će težiti da maksimalizuje profit i ponudiće maksimalnu cenu. To utiče da građani pretplate uslugu i dobiju loš kvalitet, pa tako možemo videti da su autobusi nebezbedni, često se samozapaljuju i nažalost smo imali i smrtni slučaj jer je sa točka privatnog prvoznika na liniji 78 otpao točak”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta.
Zeleno-levi front ističe da su jedina rešenja za saobraćajne gužve u Beogradu: sređivanje javnog saobraćaja, ulaganje u GSP, optimizacija postojećih i uvođenje novih linija, širenje mreže žutih traka i opsežno ulaganje u šinske sisteme i BG voz, što nudimo kroz plan “Od kuće do posla za 30 minuta”.
Pročitaj i ovo:
Lazović o projektu Jadar: Gde god se rasprodaju naša dobra, disaćemo im za vrat
„Mi da se mirimo sa stanjem stvari odustali bismo od bilo koje borbe. I nama je potrebno da živimo zdravo, da nam ne zagađuju vazduh i podzemne vode. Gde god je SNS bio da rasprodaje naša dobra – ono što je zajedničko, javno i naše, mi ćemo biti tu da im dišemo za vrat“, naglašava Lazović.
ZLF traži izvinjenje predsednika Skupštine Subotice jer nije bilo sednice na Dan oslobođenja
Odbornik Zeleno-levog fronta Luka Vučinac je danas zvaničnim dopisom tražio da se predsednik Skupštine Grada Daniel Đivanović izvini jer nije bilo svečane sednice tog tela povodom 10. oktobra, Dana oslobođenja Subotice od fašizma, čime je prekršen Poslovnik o radu koji predviđa takvu sednicu.
Grubački: Miloš Vučević će ostati upisan u istoriji besčašća
Miloš Vučević se i dovukao do mesta predsednika SNS i na žalost i predsednika republičke Vlade tako što u beskrupoloznosti dosledno prati svog šefa. Onog što je časnoj porodici Milovojevića iz Lučana izrekao onu gadost o tome da je njiihov sin izgubio život zato što ne radi na „manekenskoj pisti, već u fabrici oružja“.