Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za ustupanje linija javnog prevoza na potezima 100 i 700, usvojen je od strane Privremenog organa grada Beograda ekspresno na telefonskoj sednici, iako su nadležnosti Privremenog ograna isključivo neodložni poslovi u vezi sa normalnim funkcionisanjem grada. Ovaj posao u trajanju od 10 godina, vredan je više od desetina miliona evra.
Detaljnim uvidom u analizu ovog javno-privatnog partnerstva koja predstavlja osnov za budući tender kojim će se privatnim prevoznicima ustupiti potez 100 i potez 700 gradskog prevoza, nije bilo moguće naći obrazloženje zašto se uopšte pribegava privatizaciji.
U poslednjih nekoliko godina se na tenderu u gradu Beogradu pojavljuje samo jedan ponuđač, što je i ovde slučaj, što implicira da je tender unapred dogovoren, a da je ostalim potencijalnim ponuđačima kroz same uslove poslata poruka da ne ulaze u takmičenje za taj posao.
“Poenta tendera je da imamo konkurenciju, jer kada imate šta da izaberete, onda je kvalitet bolji, a i cena može biti povoljnija. Sa druge strane, kada se unapred zna ishod i da konkurencije nema, svaki privatnik će težiti da maksimalizuje profit i ponudiće maksimalnu cenu. To utiče da građani pretplate uslugu i dobiju loš kvalitet, pa tako možemo videti da su autobusi nebezbedni, često se samozapaljuju i nažalost smo imali i smrtni slučaj jer je sa točka privatnog prvoznika na liniji 78 otpao točak”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta.
Zeleno-levi front ističe da su jedina rešenja za saobraćajne gužve u Beogradu: sređivanje javnog saobraćaja, ulaganje u GSP, optimizacija postojećih i uvođenje novih linija, širenje mreže žutih traka i opsežno ulaganje u šinske sisteme i BG voz, što nudimo kroz plan “Od kuće do posla za 30 minuta”.
Pročitaj i ovo:
Đorđević nakon sastanka sa Kalas: Vučić je glavna prepreka Srbije na evropskom putu
Kopredsednica Zeleno-levog fronta Biljana Đorđević izjavila je za Danas da je su na sastanku sa visokom predstavnicom Evropske unije (EU) za spoljne poslove i bezbednosnu politiku Kajom Kalas predstavnici poslaničkih grupa opozicije poručili da je glavna prepreka Srbiji na evropskom putu sam Aleksandar Vučić i njegov režim.
ZLF Sombor i grupa građana: Grad ugrožava sopstveno kulturno nasleđe
Građane Sombora već dugi niz godina zabrinjava način na koji se menja izgled grada. Da ne bude zabune, problem nisu razvoj i napredak, već uslovi pod kojima se oni odvijaju. Da li hiper-izgradnja u centru grada građanima zaista ide u korist ako se odvija na uštrb zakona, zelenila i estetike?
Bukvić: Pančevački most opasan za prelazak, sa pristupnih rampi se odvaljuju komadi betona
Pančevački most je prema ocenama stručne javnosti, u veoma lošem stanju, a građani se doslovno plaše da ga pređu. “Pristupne rampe iz pravca grada su potpuno dotrajale, sa njih se bukvalno odvaljuju komadi betona”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator Grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta.