Planiramo proširenje žutih traka u celom gradu i ukidanje parkiranja u bulevarskim ulicama sa žutim trakama, kako automobili pri manevrima uparkiravanja i isparkiravanja ne bi usporavali javni prevoz. Na ovaj način ostaće više površine na površini ulice za zelenilo i uvođenje alternativnih vidova prevoza, dominantno bicikla. Takođe, sa izgradnjom garaža u blizini glavnih gradskih arterija smanjiće se takozvano cirkularno traženje uličnog parking koje često generiše i do 30 % saobraćaja.
Širenje mreže žutih traka radi ubrzavanja autobuskog i trolejbuskog saobraćaja:
Prvo što ćemo uraditi da se iscrtaju žute trake u ulicama Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. Mata i Kraljice Marije. To je bila velika propuštena prilika grada Beograda da unapredi saobraćaj i ozeleni ovaj deo grada, svaka sledeća rekonstrukcija ulica treba da izgleda upravo suprotno od toga što su građani doživljavali predhodnih godina i šta su na kraju dobili. Na Novom Beogradu proširenje mreže žutih traka duž ulice Jurija Gagarina i spajanje sa bulevarom Milutina Milankovića. Nakon izgradnje obilaznice oko Beograda stvoriće se mogućnost da se i autoput tretira kao gradski bulevar i da se na njemu opredele žute trake za neometan javni saobraćaj.
Planiramo povezivanje žute trake u Bulevaru Vojvode Mišića sa žutom trakom u Sarajevskoj. Uvodimo žutu traku u ulici Kneza Miloša od Mostarske petlje do zgrade Vlade, gde su najveće gužve u špicu. Duž Kneza Miloša ukidamo nelegalno ulično parkiranje i gradimo javnu garažu. U Takovskoj i Cvijićevoj uvodimo žutu traku od Glavne pošte do Bulevara Despota Stefana. Resavska ulica se pretvara isključivo u ulicu za javni saobraćaj i stanare. U Bulevaru Kralja Aleksandra od Ustaničke do Cvetkove pijace i od Vukovog spomenika do Glavne pošte uvodimo žute trakke. Takođe, uvodimo žute trake od Vukovog spomenika do Rospi ćuprije kroz Ruzveltovu, Mije Kovačevića i Višnjičku.
Bulevar Despota Stefana je jedna od najzagađenjijih saobraćajnica u Beogradu, a takođe je i direktna veza Pančevačkog mosta, odnosno većine paliluskih naselja sa Trgom Republike. Kroz nju svakog dana prolaze hiljade naših sugrađana sa leve obale Dunava, Višnjice, Višnjičke banje, Karaburme i iz Pančeva. Ulica je dobrim delom svoje dužine takozvanog ,,kanjonskog” tipa i u njoj se lakše zadržavaju izduvni gasovi motornih vozila. Imajući to u vidu, ne samo da treba da se smanji nivo zagađenja i buke, već da se stvori lepši ambijent za život i boravak, a da se on učini protočnijim za pešake, bicikliste i vozila javnog prevoza.
Naš predlog za Bulevar Despota Stefana da se izgradi jedna (ili vise) podzemnih garaža koje bi pratile tok ulice, a da se u istom broju ukinu parkinzi duž bulevara. A ispod garaže planirana je i linija metroa koja po važećem Planu generalne regulacije (PGR) ide ovom trasom. Ovim zahvatom bi se dobio širi prostor za pešake, mogućnost dodatnog ozelenjavanja i izdvojene široke biciklističke staze sa obe strane ulice za bezbedno i brzo kretanje, kao i ubrzavanje kretanja javnog gradskog prevoza.
Uz ovaj predlog i izgradnju garaža ili parkirališta ,,Park&ride” uz Pančevački most ili u Krnjači obezbeđuje se mogućnost veće upotrebe javnog gradskog prevoza i bicikala, tako što će automobile ostavljati kod mosta ili u Krnjači, dok će građani dalje nastavljati javnim prevozom, beovozom ili biciklom/javnim biciklom.
Na odluku da ostave kola na obodu grada ili da krenu javnim gradskim prevozom u celosti, na korisnike utiče brzina dolaska do konačnog odredišta i komfor prevoza, kao i bezbeno i pristupačno mesto za ostavljanje privatnog vozila. Što se tiče biciklističkog saobraćaja kombinacija bicikl+voz se pokazala kao dosta efikasna u mnogim zemljama Zapadne Evrope. Mogućnost da našim sugrađanima obezbedimo mesto gde mogu da ostave bicikl ili da ga iznajme u sistemu javnih bicikala svakako bi povećala intenzitet biciklističkog saobraćaja na ovoj relaciji, a istovremeno smanjila zavisnost od automobila.
Ovo bi takođe bila i polazna osnova za rekonstruciju i urbanizaciju Višnjičke ulice koja je nastavak bulevara, kao i uvođenje tramvajskog saobraćaja kroz bašticu na sredini te ulice.
Sa različitim infrastrukturnim zahvatima, ali i podsticajnim merama da sugrađani pređu na održivije vidove transporta, a kasnije i ozelenjavanjem, moguće je stvoriti bulevar koji će biti čist, manje bučan i ugodan za život i boravak, ali i reprezentativan ulazak u centar grada sa Pančevačkog mosta.
Pročitaj i ovo:
Lazović: Potrebno je pokrenuti zajednički dijalog i uskladiti delovanje svih aktera protesta
Radomir Lazović iz Zeleno levog fronta kaže da Vučiću jeste jako opala podrška, ali on i dalje drži sve poluge sistema, zato je velika zamka misliti da su stvari več gotove.
Zdravko Janković o Savskom nasipu: Šapić ne odustaje da pošto-poto obezbedi struju splavovima
Radovi na sprovođenju struje i vode navodno nelegalnim splavovima na Savskom keju već neko vreme izazivaju sukobe između građana i aktivista, koji ih blokiraju, i gradskih vlasti, koje, čini se, po svaku cenu žele da ih sprovedu.
Lični stav Tamare Maksić: Tiho razarenje privrednih dobara – Da li je za naprednjake Fruška gora privredni resurs
Pročitajte autorski tekst naše pokrajinske poslanice Tamare Maksić.