Narodni poslanik iz Zeleno-levog kluba, Radomir Lazović, rekao je da je krivična prijava podneta protiv gradonačelnika Šapića, šefa kabineta gradonačelnika Nenada Milanović i šefa pravne službe Javno komunalnog preduzeća “Naplata prevozne usluge” Srđana Sandića.
“Podnete su prijave zbog trgovine uticajem, zloupotrebe u vezi sa javnom nabavkom i davanjem mita u vezi sa privrednom delatnošću”, rekao je Lazović.

Lazović je istakao da gradonačelnik tvrdi da je kršenje zakona u javnom interesu. “Mislim da je barem od njega pošteno to što je rekao, zato što se tako ponaša Srpska napredna stranka. Ono što je pribavljanje sopstvene koristi uvek prikazuje kao neki javni državni interes”, rekao je on.

Kazao je da je Milovanović naveo da je bio “zagovornik toga da se ide u proces nameštene javne nabavke Kentkartu, da će ispoštovati milion evra koje su obećane, da će gradonačelnik prihvatiti proces i da je preuzeo odgovornost da kroz postupak javne nabavke obezbedi nastavak u pružanju usluga”.

Šef odborničke grupe pokreta Ne davimo Beograd, Dobrica Veselinović, rekao je da su ostavka i smena Šapića nužnost, kao i da su ponašanje i pokušaj nameštanja tendera za kompaniju Kentkart “vrh ledenog brega” u odnosu na sve što se dešavalo u proteklih nekoliko meseci od kada je Šapić na vlasti.

“Očigledno ne postoji nikakav plan da se veliki problemi u Beogradu koji se tiču javnog prevoza, zagađenja vazduha i stambene krize reše i da će posledice takvog ponašanja trpeti građani i građanke Beograda”, rekao je on.

Istakao je da su poslednjih nekoliko dana iz Šapićevih obraćanja videlo nepostojanje generalne strategije i vizije kako treba da se razvija Beograd.

Podsetio je da je pitanje Busplusa ono čime se pokret “Ne davimo Beograd” bavio desetak godina i da su podsećali da je ideja o javno-privatnom partnerstvu loša, kao i da ona neće dovesti do poboljšanja javnog prevoza u Beogradu.

“Poslednjih desetak godina smo videli da su subvencije koje se dobijaju za prevoz sve veće i veće, a da nema poboljšanja kvaliteta usluge. Štetu za raskid ugovora ćemo trpeti svi i plaćaćemo je svi, a šteta će se meriti ne samo u penalima, već u onome što nećemo dobiti, a to su vrtići, kvalitet vazduha ili priuštivo stanovanje”, rekao je Veselinović.

Podsetio je da građani nisu bili upućeni u to kako je situacija sa Kentakrtom raskidana i šta su posledice u vezi sa tim, kao i da tu informaciju nisu mogli da dobiju na javnom servisu, ni u nekim medijima.

Gradska odbornica Natalija Stojmenović, rekla je da je smena gradonačelnika sigurna, a da je pitanje “da li će se Šapić sam povući ili će biti smenjen na sledećim izborima”.

Istakla je da za vreme za koje je Šapić gradonačelnik nije ni jedan problem u Beogradu rešen, kao i da on poslednjih dana “licitira” sa cenama prevoza.

“Šapić ne govori ni da postojeća cena prevoza neće rešiti problem prevoza koji je postojao. I dalje ćemo se voziti busevima koji prokišnjavaju, koji leti nemaju klimu, i dalje ćemo biti zaglavljeni u gužvama”, navela je ona.

Stojmenović je podsetila da su iz pokreta Ne davimo Beograd više puta naglašavali i prikazivali rešenja u vezi sa problemom prevoza, kao što je proširenje žutih traka, uvođenje brzih linija i investiranje u BG voz.

“Ove godine će ponovo roditelji strahovati da li će im deca ići u vrtić. Za 14.000 mesta u vrtićima se prijavilo više od 20.000 dece. Od predizbornih obećanja o izgradnji 15 vrtića, dobili smo nula vrtića. Prema našim računicama za godinu dana je moguće izgraditi osam vrtića”, rekla je ona.

Podsetila je da u pojedinim delovima grada kao što je Batajnica građani nemaju kanalizaciju, groblje i osnovne uslove za život, a da SNS i njeni članovi nemaju rešenja i viziju kako da Beograd bude bolje mesto za život.

Pročitaj i ovo:

Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama

Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.

O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?

Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.