Kliničkom centru je neophodna metro stanica i povezanost sa međugradskim prevozom, a ne nova garaža na mestu gde su planirane zelene površine. Iako postoji potreba za povećanjem parking kapaciteta u Kliničkom centru, problem sa parkingom u krugu bolničkog centra neće se rešiti još jednom garažom, već omogućavanjem ljudima da mogu kvalitetno, brzo i efikasno da se prevezu do bolnice javnim prevozom. Takođe, unutar Kliničkog centra potrebno je uvesti električni mini bus koji bi bilo besplatan i vozio bi teže pokretne pacijente na poziv.

“Klinički centar Srbije jedna je od najvažnijih zdravstvenih institucija u državi i zato bi ona morala da bude pokrivena metro stanicom, a takođe, trasa metroa koja ide do nje, morala bi biti usklađena sa međugradskim prevozom kako bi što više ljudi moglo da se preveze do nje bez upotrebe automobila. Ovo je jedini način da se smanje gužve u okviru bolničkog centra a i da se sačuvaju dragocene zelene površine.” – poručio je Zoran Bukvić, koordinator za saobraćaj pokreta Ne davimo Beograd i još jednom podsetio da prema trenutnom planu metroa, koji gura naprednjačka vlast, ni Klinički centar Srbije, ni glavna železnička stanica, ni autobuska stanica, nisu na trasi metroa.

Smanjenje gužvi, i u KCS i svuda u Beogradu, možemo očekivati samo ako  u prvi plan stavimo javni prevoz i umrežimo ga tako da odgovara potrebama građana da dođu do zdravstvenih, obrazovnih i drugih javnih institucija ili do svog posla. Jedino tako možemo obezbediti zacrtani plan da se većina građana Beograda od kuće do posla kreće za manje od 30 minuta, što je glavni cilj saobraćajnog  programa koalicije Moramo.

Pročitaj i ovo:

Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama

Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.

O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?

Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.