Foto: Wikipedia

Funkcionalne klime u autobusima GSP-a čine se kao nedostižan standard ovog javnog preduzeća. I dok zamenik gradonačelnika nalazi opravdanja i poziva građane na strpljenje i razumevanje za dotrajali vozni park, ljudi su primorani da se u neljudskim uslovima prevoze od kuće do posla. Stvar je naravno otežana velikim gužvama i nepouzdanim i neizvesnim polascima autobusa. 

Pokret Ne davimo Beograd je više puta isticao da je ovo preduzeće u veoma loše stanju. Problemi kao što su dotrajala i nebezbedna vozila, ali i nedostatak vozača se godinama ne rešavaju. 

Situaciju dodatno otežava činjenica da su svi komercijalno potentni sektori ustupljeni javno-privatnim partnerstvima koja su privatni interes stavili ispred javnog. U naplatu karata odavno je uveden privatni partner firma Apex Solution, koja je uspela da kao posrednik zaradi više desetina milona evra i ostvari ekstra profit, a da to nije doprinelo nikakavom kvalitetu javnog prevoza, niti je omogućilo veću naplatu. Unosni posao oglašavanja na i u vozilima GSP-a takođe je prepušten privatnom partneru. Planira se davanje koncesija za izgradnju stanica za točenje komprimovanog prirodnog gasa i to u trenutku kada se planira prelaženje celokupnog voznog parka GSP-a na gas u narednih pet godina. Sa druge strane, basnoslovno se plaćaju usluge čišćenja i “ozoniranja” vozila. Sav ovaj novac mogao je biti uložen u GSP, što bi pomoglo da se zaustavi njegovo potpuno rasulo.  

Ovakvi tenderi i ugovori su samo u prvoj godini oštetili budžet grada i građane i građanke za više miliona, sa druge strane povećali su cenu karte, učinili javnu uslugu skupljom i nepristupačnijom. Pored toga ova usluga je i nekvalitetna, što rezultira prevelikim čekanjem prevoza, autobusima u kojima ne rade klime ni leti ni zimi, a opšte je poznato da je vozni park GSP-a zastareo i nebezbedan. 

Pokret Ne davimo Beograd izradio je plan unapređenja sistema javnog prevoza “30 minuta od kuće do posla”. Plan podrazumeva tri korak: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija i korišćenje postojeće infrastrukture BG voza. Time bismo unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50% Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz.  https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/ 

Ne davimo Beograd

Za dobar grad!

***

Kao što smo ovih nedelja imali prilike da se svakodnevno i sami uverimo Danas je u  medijima potvrdio i vozač GSP-a i još jednom nas podsetio na to da se na veoma visokim temperaturama vozimo u autobusima u kojima ne radi klima. Zamenik gradonačelinka Goran Vesić je, pokušavajući da objasni ovakvo stanje, izjavio kako je taj sistem “živa materija – gase se, kvare se, to je naprosto tako. Imate dosta onih autobusa gde su klime naknadno ugrađivane, te klime uopšte nisu dobrog kvaliteta, ali one završavaju posao, jer bolje je da imate bilo kakvu klimu nego da nemate, a daleko su od onih autobusa koji imaju ugrađenu klimu”. Dakle treba da budemo srećni što uopšte imamo klimu i ako ona ne radi. Ovo odlično ilustruje probleme u kojima se nalazi ovo preduzeće, a i nekvalitet javnog prevoza koji mi koristimo. 

Pokret Ne davimo Beograd je više puta isticao da je ovo preduzeće u veoma loše stanju. Problemi kao što su dotrajala i nebezbedna vozila, nedostatak vozača kao i nefunkcionalni prevoz se godinama ne rešavaju. Situacija se dodatno pogoršala javno-privatnim partnerstvima kao što su oni kojima se unosno oglašavanje na i u vozilima prepušta privatnom partneru, ili se basnosnovno plaćaju usluge čišćenja i “ozoniranja” vozila, ili se pak planira davanje koncesije za izgradnju stanica za točenje komprimovanog prirodnog gasa u trenutku kada se planira prelaženje celokupnog voznog parka GSP-a na gas u narednih pet godina. Situacija se dodatno pogoršala kada je u u oblasti naplate karata uveden privatni partner. Ugovori koji su potpisivani u prethodnih 10 godina su doveli do toga da privatna firma Apex Solution, zaradi više desetina milona evra i ostvari ekstra profit, a da to nije doprinelo nikakavom kvalitetu javnog prevoza, niti veću naplatu, već su čak i komunalna policija i druge gradske službe morale biti angažovane kako bi se nivo naplate održavao visokim. Sav ovaj novac mogao je biti uložen u GSP, što bi pomoglo da se zaustavi njegovo potpuno rasulo. Umesto toga vlast je odlučila da ne rešava probleme, već da na još jednom sumnjivom tenderu potpiše još jedan ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa Kentkart Southeast-om inače firmom vlasnika preduzeća Apex Solution. 

Ovakvi tenderi i ugovori su samo u prvoj godini oštetili budžet grada i građane i građanke za više miliona, sa druge strane povećali su cenu karte, učinili javnu uslugu skupljom i nepristupačnijom. Pored toga ova usluga je i nekvalitetna, što rezultira prevelikim čekanjem prevoza, autobusima u kojima ne rade klime ni leti ni zimi, a opšte je poznato da je vozni park GSP-a zastareo i nebezbedan. Javni gradski prevoz treba vratiti u ruke građana i građanki, zato je neophodno da ovaj grad oslobodimo od korumpirane elite koja sumnjivim tenderima i ugovorima svaljuje sav rizik i troškove na građane i građanke a sav profit osigurava privatnicima koji su bliski vlasti. Dobar grad za sve podrazumeva javne usluge koje su kvalitetne i dostupne za naše građane i građanke a naš pokret ima plan kako da unapredi sistem javnog prevoza za sve građane. Naš detaljan plan “30 minuta od kuće do posla” pogledajte na linku: https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/ 

Za dobar grad za sve!

Pročitaj i ovo:

Protest povodom najave rušenja Hotela Jugoslavija

Povodom najave rušenja hotela Jugoslavija i izgradnje stambeno-poslovnog kompleksa, koji je u suprotnosti sa potrebama građana i očuvanjem kulturno-istorijskog nasleđa ovog dela Beograda, Zeleno-levi front organizovaće protest u subotu, 27. aprila 2024. godine, sa početkom u 12h, ispred hotela Jugoslavija.

Robert Kozma za Vreme: Biram borbu!

Kriminalni režim odavno nema legitimitet. Jasno je da u Srbiji nema demokratije. Izlaskom na izbore ne daje mu se legitimitet, kao što se ni prihvatanjem mandata u Narodnoj skupštini ne priznaje da su izborni uslovi bili pošteni ili da nije bilo krađe.