Zeleno-levi front se odlučno protivi katastrofalnoj odluci Gradske uprave Grada Beograda, da ustupi linije javnog prevoza privatnim prevoznicima.

Dok se većina evropskih gradova okreće javnom prevozu kao spasu od gradskih gužvi i vidu borbe protiv klimatskih promena, Gradska uprava grada Beograda, odnosno Privremeni organ, prepušta ga u ruke privatnih prevoznika. Osnovana je bojazan da će privatnici kada preuzmu većinu linija, početi da diktiraju Gradu uslove i povećati cenu prevoza po kilometru.

“Ciljevi privatnog prevoznika i grada Beograda nisu isti. Cilj privatnog prevoznika je da preveze što više kilometara, po što manjoj ceni, dok grad Beograd ima strateški cilj da su putnici u javnom prevozu zadovoljni i da ne prelaze na privatni automobil, jer to generiše ogromne gužve i stvara finansijske gubitke za grad. Privatni prevoznik nije motivisan da podiže kvalitet svog voznog parka, dok je Gradu pored funkcionalnosti, važno da su korisnici zadovoljni i da se zadrže na tom vidu transporta”, kaže Zoran Bukvić, koordinator saobraćaja u Zeleno-levom frontu.

Ukoliko je strateško opredeljenje grada da zadrži sadašnji udeo putovanja javnim prevozom i da ga poveća, to je moguće uraditi samo tako što će grad kontrolisati nabavku vozila i održavati kvalitet usluge na zadovoljavajućem nivou.

Zeleno-levi front kao alternativu predlaže strateško ulaganje u javni prevoz, povećanje njegovih kapaciteta i smanjenje troškova kroz kupovinu novih vozila na gas, izgradnju šinskih sistema i širenje tramvajske i trolejbuske mreže.

Pročitaj i ovo:

Opozicija u Kuli zajednički traži smenu predsednika opštine Miljanića

U Skupštini opštine Kula, trinaest odbornika opozicije zajednički je podnelo zahtev za razrešenje predsednika opštine Kula, Damjana Miljanića. Kako bi to uradili, odbornici su obezbedili podršku jedne trećine odbornika u Skupštini opštine, a kuriozitet je da su zahtev za Miljanićevo razrešenje podnosili već četiri puta pre toga.