Dorćol na raskrsnici

23. 12. 2020.|

Pre par meseci jedan tviter crnohumorista obznanio je da se Hoakin Finiks pripremao za ulogu Džokera tako što je tri dana za redom išao u pet popodne kolima od Novog Beograda do centra i zatim tražio mesto za parking na Dorćolu.

Navedene radnje dovoljne su da se razume unutrašnja motivacija urbanog osvetnika, no, ako Hoakin za nastavak „Džokera“ bude obavljao iste pripreme, može se desiti da ovaj put na snimanje ponese revolver napunjen pravim mecima.

Naime, po ulicama Venizelosovoj i Žorža Klemansoa firma ATM BG (izabrana od strane gradske vlasti, kao jedini ponuđač, da izgradi novu trolejbusku mrežu, umesto još uvek opstajuće sa okretnicom na Studentskom trgu) ostavila je, nakon što su građani zaustavili pobadanje bandera, na desetine rupa prekrivenih okruglim, drvenim stranicama kalemova za kablove.

Ne treba naglašavati da su ti improvizovani poklopci „držali vodu dok majstori nisu otišli“ a da su sada svedeni na konceptualne dodatke zjapećim rupetinama u koje nekim čudom još niko nije upao telom ili automobilskim točkom.

Radovi su, mešavinom sudskih procesa koji su u toku i uličnog aktivizma, prekinuti i teško je da se predvidi šta će se dalje dešavati.

Možemo, stoga, pogledati u davnu prošlost.

Rekonstrukcija Trga republike trebalo je da se okonča potpunim ukidanjem saobraćaja od Terazija do Kalemegdana.

Ispod Studentskog parka valjalo je, usput, izgraditi podzemnu garažu.

Trolejbusi su postali smetnja i počeo je njihov izgon iz centra, praćen planiranim premeštanjem garaže GSP-a niz Dunavsku.

Krenimo redom…

Od ključnog dela pešačke zone se odustalo, nakon što je nekome do čeonog režnja stiglo da bi ukidanje saobraćaja na Trgu republike stvorilo kolaps.

Garaža je sada, navodno, planirana ispod trga.

Trolejbuski depo će, zvanično, umesto u Dunavskoj ulici biti građen kod autoputa.

Potpuno besmisleni redovi bandera i dalje stoje od Cvijićeve do Dunavske, prodirući u krošnje drveća i smanjujući broj parking mesta.

Gradska vlast započela je ceo projekat – naplaćujući ga Beograđanima četiri miliona evra – sa ubeđenjem da niko neće ustati protiv pravne i praktične neostvarivosti sprovođenja trolejbuske mreže na potezu od Gundulićevog venca do ulice Žorža Klemansoa.

Iznenađujuće, jedan broj Dorćolaca rešio je da se pobuni i od prošlog novembra prošao kroz akciono isterivanje u početku neobeleženih radnika, detektovanje ubačenih elemenata u sopstvenim redovima, medijske manipulacije gradskih službi, pokušaje kreativnog korišćenja policijskog časa da bi se na silu završili radovi, ignorisanje zahteva za izlazak građevinske inspekcije na teren, ulične proteste i legitimisanje učesnika po samoposlugama od strane policajaca u civilu…

Kroz sve to, građani su izašli osnovavši udruženje „Komšije sa Dorćola“ putem kojeg od proleća vode borbu za očuvanje duha jedne od najstarijih tački urbane istorije Beograda.

U situaciji u kojoj već mesecima sve stoji, udruženje dela pravnim putem, provocirajući sudske instance da postupaju po direktivi zakona, umesto investitorskih interesa.

Ipak, ako se vlast osmeli da uvede novi policijski čas, valja biti spreman na sve vidove borbe.

Pročitaj i ovo:

Lazović: SNS će projekat rudarenja litijuma sprovesti jedino nekom vrstom nasilja

Ne vidim drugi način kako će Srpska napredna stranka moći da sprovede projekat rudarenja litijuma osim nekom vrstom nasilja, jer je velika većina ljudi protiv rudnika, izjavio je u intervjuu FoNetu poslanik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović i najavio da će ZLF podržati sve akcije ljudi koji su tim projektom najdirektnije ugroženi.

Narodna skupština o litijumu: 5 razloga protiv rudnika

U toku četiri dana skupštinske rasprave o zabrani iskopavanja litijuma, narodne poslanice i poslanici Zeleno-levog fronta iskoristili su svaki trenutak diskusije da sa kolegama iz opozicije dokažu sledeće činjenice.

Go to Top