Kandidat za gradonačelnika Beograda ispred zeleno-leve koalicije “Moramo”, Dobrica Veselinović, u razgovoru za Nova.rs objasnio je šta bi bili prioriteti nove gradske vlasti, ukoliko bi dobio priliku da upravlja najvećim gradom u Srbiji. On je za naš portal odvojio tri ključna problema kojima bi se posvetio i koja bi nastojao da reši nakon odlaska SNS iz gradske uprave.

Raskinućemo sve štetne ugovore i zaustaviti štetne projekte

Veselinović je rekao da je obelodanjivanje spornih i štetnih ugovora, sklopljenih u prestonici, prva stvar koju bi nova gradska vlast morala da uradi po stupanju na dužnost.

“Moramo da, zajedno sa stručnjacima, napravimo njihovu reviziju. Imali smo veliki broj ugovora koji su zaključivani na štetu građana i koji su omogućavali da se bogate firme i pojedinci bliski Srpskoj naprednoj stranci. Moramo da revidiramo te ugovore i da otklonimo svaku mogućnost da oni ugrožavaju građane. Mi smo se do sada bavili projektom ‘Beograd na vodi’ i ugovorom koji uticao da naš grad ima milijarde evra gubitaka. Pored toga, smatra da je potrebno revidirati ugovor za spalionicu u Vinči, ali i druga javna privatna partnerstva, kao što je, na primer, ugovor Gradskog zelenila za košenje trave sa jednom privatnom firmom, koji iznosi 6 miliona dinara”, ističe Veselinović.

Rešićemo probleme sa zagađenim vazduhom

Naš sagovornik ističe da se pod hitno mora započeti sa sistematskim rešavanjem problema zagađenja vazduha.
“To se može učiniti kroz investiranje u izolaciju zgrada i prelazak na obnovljive izvore energije”, pojašnjava on.

Moramo da rešimo pitanje saobraćajnih gužvi

Kao treći problem, koji bi morao odmah da se reši, Veselinović je izdvojio nesnosne saobraćajne gužve koje su postale praktično zaštitni znak Beograda.

“Oko 48 odsto građana i građanki svakodnevno koristi javni prevoz. Smatramo da nije fer i pošteno da imamo situaciju gde se ljudi u privatnim autmobilima, sa jednim ili dvoje putnika, kreću na isti način ili brže od vozila javnog prevoza u kom je više od 50 ili 100 ljudi. Za nas je to pitanje prostorne pravde. To bismo rešili optimizacijom sistema žutih traka i tako što bismo uveli brze, ekspres linije javnog prevoza. Na taj način bismo povećali udeo korišćenja javnog prevoza i smanjili gužve na putevima”, kaže Veselinović i najavljuje investiranje i u druge vidove održive mobilnosti.

“Tu mislim na pešačenje i bicikliranje. Ilustracije radi, 24 odsto ljudi svakodnevno pešači u gradu. Taj broj mora dodatno da se poveća, a to može da se učini tako što će se osloboditi trotoari, čime će se pešacima omogućiti da lakše prelaze određene deonice. Stari deo grada je moguće prilagoditi za vožnju bicklom tako što će se uvoditi odvojene biciklističke trake za zone usporenog saobraćaja. Ali prva stvar je ponuditi ljudima dobru alternativu u javnom prevozu”, zaključuje on.

Pročitaj i ovo:

Šapić već dvadeset dana ne može da popravi jednu cev

Velika rupa nastala nakon pucanja magistralnog cevovoda u ulici 27. marta još uvek nije sanirana. Naime, prošlo je već 20 dana od kada je došlo do pucanja cevi i velike poplave u tek rekonstruisanom “Zelenom bulevaru”, a da nadležne službe ne mogu da završe sanaciju ove ulice.

Privatizacija Savskog nasipa i nebriga o njemu: Koliko košta pogled na Savu?

Ukoliko želite da Vaš pogled ode dalje od brane i nagomilanog đubreta i potencijalno se pruži samo na površinu reke, neophodno je da budete gosti nekih od ugostiteljskih objekata ili privatno iznajmite neki od splavova. Preostalih 407m slobodnog pogleda na reku rasparčano je na manje delove koje možete pronaći između usko zbijenih plovnih objekata.