Brankov most je jedan od najopterećenijih mostova u gradu, on povezuje centar Starog grada sa centom Novog Beograda, ako ne za motorni saobraćaj on je svakako najopterećeniji most za pešački i biciklistički saobraćaj.
Pešačko biciklistička staza sa nizvodne strane je u jako lošem stanju, ali se više koristi zato što se nadovezuje na tačke atrakcija na obe obale koje privlače korisnike, ali i manji broj prelazaka pešačkih prelaza sa semaforima. Sa druge, uzvodne strane, pešačko biciklistička staza je u znatno boljem stanju i šira je (prisetimo se da je godinama bila zatvorena zbog rekonstrukcije), ali doći do nje iziskuje čekanje na semaforima. Veza sa stazom koja ide uz reku od Sportskog centra 25. Maj do Ade Ciganlije je uz pomoć lifta koji ima pauzu i ograničeno radno vreme!?
Naš predlog predviđa da se na postojeću konstrukciju obesi i konzolno ankeruje staza koja bi se nalazila ispod pešačko biciklističkih staza na mostu i tako delimično bila zaštićena od atmosferskih prilika, na krajevima mosta sa obe strane nalazile bi se spiralne rampe koje bi se kačile na postojeće biciklističke staze koje se nalaze sa obe obale reke (lift bi se u tom slučaju razmontirao i postavio na drugu lokaciju; ako se bude više ulagalo u biciklističku infrastrukturu svakako će postojati potreba za liftom radi savladavanja visinskih razlika posebno na opštinama Čukarica, Savski Venac i Rakovica). Druga bitna veza je povezivanje konzolne staze obešene o most sa gornjom kotom terena. Tu nastaje problem, pošto stari piloni mosta podležu zaštiti kao kulturno dobro, te se mora izabrati rešenje koje neće narušiti estetiku stare kamene konstrukcije. Za potrebe rešavanja ovog problema, kao i same konstrukcije konzola na mostu, potrebno je raspisati arhitektonski konkurs, na kome će se iznaći najbolje i najinovativnije kako oblikovno-estetsko, tako i saobraćajno rešenje za ovu lokaciju.
Što se postojeće biciklitičke infrastrukturne mreže tiče ona na Novom Beogradu treba da se proširi i na desnu stranu Bulevara Mihajla Pupina uz tržni centar Ušće i palatu SIV do Zemuna, a na drugoj obali treba napraviti brzu vezu do Trga Republike i Terazija.
Razdvajanje biciklističkog i prešačkog saobraćaja sa površine mosta je neophodno stoga što se sve više sadržaja pravi na obe obale što će u jednom trenutku usloviti i dosta masoviji prelazak mosta od strane pešaka i biciklista, a kapaciteti nisu dovoljni da podrže taj intenzitet i stvarali bi se česti konflikti. Takođe treba postojati i brza alternativa za prelazak mosta posebno radi rasterećenja istog od prezagušenosti motornim saobraćajem.
Pročitaj i ovo:
Lazović o godišnjici rušenja u Savamaloj: Već tada je bilo očigledno da je rušenje naređeno sa vrha
Kopredsednik stranke Zeleno-levi front Radomir Lazović izjavio je danas, povodom devete godišnjice rušenja u beogradskom kvartu Savamala zbog izgradnje Beograda na vodi, da je već tada bilo očigledno da je "rušenje naređeno sa nekog vrha".
Devet godina života u ruševinama pravde i zakona u Savamali
Od izborne noći između 24. i 25. aprila 2016. kada je ceo jedan deo Beograda, pod fantomkama, sravnjen sa zemljom, prošlo je devet godina. Nepuna dva meseca kasnije, Aleksandar Vučić je novinarima rekao da je “država priznala odgovornost za rušenje u Savamali, bez obzira koji je to nivo odgovornosti“. Za ovaj zločin, ta država nikada nije odgovarala. Od rušenja Savamale, do rušenja nadstrešnice, svedoci smo niza katastrofalnih posledica korupcije - za koje niko nije odgovarao.
Đorđević: Udar na univerzitet najbrutalniji do sad
U ovom trenutku na delu je najbrutalniji udar na univerzitet koji može da se završi onako kako Vučić prognozira, preteći da će ukinuti finansiranje, kaže kopredsednica Zeleno-levog fronta i narodna poslanica Biljana Đorđević.