Pokret Ne davimo Beograd solidarno stoji sa građanima i građankama koji protestuju od sinoć na Karaburmi i najoštrije osuđuje bahatost vozača koji u ulici Marijane Gregoran na pešačkom prelazu automobilom udario oca i dvoje dece, (od kojih je jedno nažalost preminulo), a zatim pobegao sa mesta nesreće.
Ovaj slučaj posledica je saobraćajne politike kojom se u Beogradu godinama favorizuje protočnost i ubrzanje automobilskog saobraćaja na račun drugih učesnika u saobraćaju i na kraju na račun opšte bezbednosti.
Jedan od načina kako se ovakvi slučajevi mogu preventivno sprečiti je uvođenje ograničenja brzine od 30 km na čas u celom gradu, osim na 50 km/h u glavnim ulicama, kao i obezbeđivanje poštovanja tog ograničenja tehničkim merama usporavanja saobraćaja i dizajnom samih saobraćajnica na taj način da vozači na njima ne mogu da divljaju. Ovo se može jednostavno i brzo učiniti postavljanjem usporivača saobraćaja, novim semaforima i edukacijom svih učesnika u saobraćaju.
Sa druge strane, bežanje sa mesta nesreće postalo maltene praksa, kao i bahata vožnja koja do tih nesreća dovodi. Nažalost, svi smo svedoci da se često na bahatost vozača ukazuje danima i da saobraćajna policija sleže ramenima, dok se nesreća ne dogodi a tada je već kasno. Sa tom praksom se mora stati!
Ne davimo Beograd u svom planu Za dobar grad predlaže i češće i rigoroznije kontrole brzine motornih vozila, kao i agilnije i ažurnije kažnjavanje prekoračenja brzine u centralnim gradskim bulevarima i stambenim četvrtima.
Pročitaj i ovo:
Đorđević nakon sastanka sa Kalas: Vučić je glavna prepreka Srbije na evropskom putu
Kopredsednica Zeleno-levog fronta Biljana Đorđević izjavila je za Danas da je su na sastanku sa visokom predstavnicom Evropske unije (EU) za spoljne poslove i bezbednosnu politiku Kajom Kalas predstavnici poslaničkih grupa opozicije poručili da je glavna prepreka Srbiji na evropskom putu sam Aleksandar Vučić i njegov režim.
ZLF Sombor i grupa građana: Grad ugrožava sopstveno kulturno nasleđe
Građane Sombora već dugi niz godina zabrinjava način na koji se menja izgled grada. Da ne bude zabune, problem nisu razvoj i napredak, već uslovi pod kojima se oni odvijaju. Da li hiper-izgradnja u centru grada građanima zaista ide u korist ako se odvija na uštrb zakona, zelenila i estetike?
Bukvić: Pančevački most opasan za prelazak, sa pristupnih rampi se odvaljuju komadi betona
Pančevački most je prema ocenama stručne javnosti, u veoma lošem stanju, a građani se doslovno plaše da ga pređu. “Pristupne rampe iz pravca grada su potpuno dotrajale, sa njih se bukvalno odvaljuju komadi betona”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator Grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta.