Pokret Ne davimo Beograd solidarno stoji sa građanima i građankama koji protestuju od sinoć na Karaburmi i najoštrije osuđuje bahatost vozača koji u ulici Marijane Gregoran na pešačkom prelazu automobilom udario oca i dvoje dece, (od kojih je jedno nažalost preminulo), a zatim pobegao sa mesta nesreće.
Ovaj slučaj posledica je saobraćajne politike kojom se u Beogradu godinama favorizuje protočnost i ubrzanje automobilskog saobraćaja na račun drugih učesnika u saobraćaju i na kraju na račun opšte bezbednosti.
Jedan od načina kako se ovakvi slučajevi mogu preventivno sprečiti je uvođenje ograničenja brzine od 30 km na čas u celom gradu, osim na 50 km/h u glavnim ulicama, kao i obezbeđivanje poštovanja tog ograničenja tehničkim merama usporavanja saobraćaja i dizajnom samih saobraćajnica na taj način da vozači na njima ne mogu da divljaju. Ovo se može jednostavno i brzo učiniti postavljanjem usporivača saobraćaja, novim semaforima i edukacijom svih učesnika u saobraćaju.
Sa druge strane, bežanje sa mesta nesreće postalo maltene praksa, kao i bahata vožnja koja do tih nesreća dovodi. Nažalost, svi smo svedoci da se često na bahatost vozača ukazuje danima i da saobraćajna policija sleže ramenima, dok se nesreća ne dogodi a tada je već kasno. Sa tom praksom se mora stati!
Ne davimo Beograd u svom planu Za dobar grad predlaže i češće i rigoroznije kontrole brzine motornih vozila, kao i agilnije i ažurnije kažnjavanje prekoračenja brzine u centralnim gradskim bulevarima i stambenim četvrtima.
Pročitaj i ovo:
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.
O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?
Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.