Pogledajte snimak sa izjavama arhitekte Dragoljuba Bakića, Zorana Bukvića i Dobrice Veselinovića koji su neposredno pre održavanja sednice objasnili suštinu problema plana za metro.
Uprkos velikom broju primedbi i opravdanih kritika stručne javnosti, Grad Beograd je usvojio plan za metro koji će naneti veliku štetu građanima Beograda i ostaviti trajne posledice po naš grad. Pokret Ne davimo Beograd je analizirao predložena rešenja i kroz primedbe ukazao na ključne probleme kao što je pogrešan izbor trase prve linije, koja je trebalo da poveže najgušće naseljene oblasti Beograda, zatim ključne obrazovne, zdravstvene i druge javne institucije u gradu, i saobraćajna čvorišta kako bi koristio svim građanima i posetiocima Beograda. Usvojeni plan, ništa od toga ne pokriva.
Sam početak sednice pratilo je koškanje i naguravanje između građana i privatnog obezbeđenja, jer gradska uprava nije obezbedila dovoljno mesta za sve zainteresovane koji su podneli primedbe, pravdajući to epidemiološkom situacijom. Ispred vrata je ostao veliki broj ljudi, a uprkos tome što je Ne davimo Beograd podneo veliki broj primedbi i prema proceduri imao pravo na više predstavnika, ulaz niie dozvoljen arhitekti Dragoljubu Bakiću. Imajući u vidu važnost ovog projekta za sve građane Beograda, bilo je neophodno da se uključi sva zainteresovana javnost i da se izabere veća hala čime bi se izbegao ovakav skandal.
Na samoj sednici naši predstavnici ponovili su primedbe na račun linija metroa koje ne služe potrebama građana i rešavanju saobraćajnih problema Beograda, već prvenstveno povećanju profita investitora koji grade na lokacijama gde je metro predviđen. Metro i dalje neće povezivati železničku i autobusku stanicu ,stajališta BG voza, zaobići će Trg Republike a građane će sve to koštati troduplo više nego što je predviđeno prvobitnim planom iz važećeg Generalnog urbanističkog plana.
Iako je na današnjoj sednici napravljen mali pomak, pa je predviđeno i produženje prve linije na naselja Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo brdo, i dalje nema jasnih rokova kada će ovo biti urađeno, niti je ovo produženje jasno definisano kao prioritet, već kao nešto što će u nekoj daljoj budućnosti biti realizovano, kada se namire interesi tajkuna bliskih vlastima.
Pročitaj i ovo:
Školski odbori kao odbrana obrazovanja i zakonitog poslovanja škola
Serijsko i masovno obračunavanje sa neposlušnim učiteljima, nastavnicima, profesorima i direktorima škola u Srbiji traje već mesecima - od početka studentskih i građanskih protesta, a naročita eskalacija prati izbor Dejana Vuka Stankovića za ministra “osvete”.
Stavljanje Rusije na Vučićevu stranu pokazuje da je EU jedini spoljni saveznik pobunjenih građana
Nakon što se ruska bezbednosna služba ponovo otvoreno stavila na stranu Aleksandra Vučića u velikoj društveno političkoj krizi u Srbiji, čak je i najokorelijim evroskepticima jasno da jedina podrška pobunjenim građanima može doći od Evropske unije. Budućnost Srbije je u Evropskoj uniji, a ne sa Vučićem.
Kozma: Potrebna reforma cele železničke strukture, a ne izmene koje se prave samo da bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama
Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.